Yılbaşı alışverişi interneti kurtardı

26.12.2000 - 00:00 | Son Güncelleme :


2000`de internet üzerinden yılbaşı alışverişi yapacak tüketicilerin ortalama 280 dolar harcaması bekleniyor. Geçtiğimiz yılın aynı dönemiyle kıyaslandığında bu rakam yüzde 30`luk bir artışa işaret ediyor.

Dünyada internet üzerinden alışverişler milyar dolarlara ulaşırken, Türkiye de online alışverişe alıştı. Yılbaşının da yaklaşmasıyla internet sitelerinde alışveriş bölümleri ön plana çıkarken, birçok site, yılbaşı alışverişlerinde kargo ücretinin alınmayacağına dikkat çekerek alışverişi cazip hale getirmeye çalışıyor. Bazı siteler de alışverişlerde promosyon uygulayarak, müşteri çekmeye çalışıyor.

İnternet siteleri alış veriş sayfalarında, yılbaşı alışverişlerini cazip hale getirmek için değişik seçenekler sunuyorlar. Sitelerde giyimden ev tekstili ve aksesuvarına, yiyecek içecekten kişisel bakım ürünlerine, kitap ve CD`lerden çocuk ürünlerine, büro malzemesinden, yiyecek ve gezi rehberine kadar her şey mevcut. Deppo.com, Zakki.com, e-kolay.com, ixir.com, yimpas.com, kangurum.com, Turk.net, internette alışveriş yapılabilen sitelerin başında geliyor.

1,5 milyar dolarlık alışveriş

Araştırmalara göre 2000 yılında internet üzerinden gerçekleştirilen internet satışları, 1999`a kıyasla iki kat arttı. Geçen yıl aynı dönemde 893 milyon dolar olan e-satış hacmi bu yıl şimdiden 1,3 milyar dolara ulaştı.

2000`de internet üzerinden yılbaşı alışverişi yapacak tüketicilerin ortalama 280 dolar harcaması bekleniyor. Geçtiğimiz yılın aynı dönemiyle kıyaslandığında bu rakam yüzde 30`luk bir artışa işaret ediyor. 1999 yılbaşı alışveriş ortalaması 215 dolar olarak gerçekleşmişti. ABD`li iletişim şirketi AT&T`nin 600 e-müşteriyi kapsayan incelemesine göre ise 1999`da yılbaşı alışverişini internet üzerinden yapanların yüzde 97`si yine sanal dünyayı tercih edecek.

İnternette en çok satılan mallar arasında giyim eşyaları (182 milyon dolar), oyuncaklar (133 milyon dolar) ve elektronik eşya (122 milyon dolar) önde geliyor. Yapılan araştırmalar, yılbaşı döneminde internet üzerinden alışveriş yapacak tüketicilere 5,8 milyon yeni e-müşteri ekleneceğini gösteriyor. Deloitte&Touch`un araştırmasına göre ise kadınlar, online alışverişe erkeklere kıyasla çok daha erken başlıyor.

Kadınlar özellikle yılbaşı döneminde ortalama 307 dolar harcıyor. Bu rakam erkeklerde 226 dolar. Araştırma ayrıca 25-55 yaş grubunun en hızlı sanal müşteriler olduğunu ortaya koydu. Uzmanlar, internet kullanımının en hızlı olarak 50`nin üstündekiler arasında arttığını, bu nesilde beş yıl öncesine kadar internet kullanımı yüzde üç ile sınırlıyken, bu sene yüzde 18`e kadar çıktığını belirtiyor.(ZAMAN)
 

Hisse Başarıyla eklendi