Yeni Ekonomide Değişmeyen Ezilir

08.11.2000 - 00:00 | Son Güncelleme :


The Economist tarafından İstanbul`da düzenlenen konferansta konuşan Hürriyet Yönetim Kurulu Üyesi Vuslat Doğan Sabancı, ‘‘Değişim buldozeri var. Bu buldozerin parçası haline gelmezseniz yolun parçası olursunuz. Bu yüzden geleneksel medya bir an önce yeni ekonomiye adapte olmalı’’ dedi.


Hürriyet Yönetim Kurulu Üyesi Vuslat Doğan Sabancı, geleneksel medyanın yeni ekonomiye adapte olması gerektiğini belirterek ‘‘Değişim buldozeri var. Bu buldozerin parçası haline gelmezseniz yolun parçası olursunuz. Bu yüzden geleneksel medya bir an önce yeni ekonomiye adapte olmalı’’ dedi. The Economist tarafından İstanbul`da düzenlenen ‘‘Türkiye`de E-Business’’ konulu konferansın ikinci gününde bir konuşma yapan Vuslat Doğan Sabancı, medyanın günümüzde çok boyutlu bir içeriğe sahip olması gerektiğini söyledi. Mevcut içerikten çok katma değerli içeriklerin oluşturulması gerektiğine dikkat çeken Sabancı, konu hakkında ‘‘Biz gazete arşivlerimizi çeşitli platformlardan oluşturulabilir hale getiriyoruz. İnternet sayesinde veri tabanlarına yeni hizmetler ekliyebiliyoruz.’’ şeklinde konuştu.


İÇERİK TEDARİKÇİSİ;

Hürriyet`in Türkiye`nin en büyük içerik ve tedarik şirketi olduğunu belirten Sabancı, konuşmasını şöyle sürdürdü: ‘‘Türkiye`de 50 yıldır faaliyet gösteren Hürriyet, bugüne kadar tek boyutlu içerik sunucusuydu. Ama artık yeni ekonomide farklı pencerelerden görme imkanı bularak çok içerikli ve boyutlu bir şiret haline geldik. Bu alanda kurduğumuz Hürriyet Extranet, reklam verenlerin memnuniyet sürecini artırmak için oluşturuldu. Hürriyet Extranet ailesinde, Hürriyet Reklam Grubu ile yakınlaşmayı sağladık. Elektronik ticaret sistemi Hürriyet`e hızlı yanıt verme, verimlilik ve etkinliği artırmayı sağlıyor. Reklam alanında Hürriyet Extranet sayesinde önemli bir artış oldu. Reklamveren taraf online reklam verebiliyor. Bu Hürriyet insan kaynaklarının çalışma süresini de kısaltan bir unsur oldu.’’


Sabancı, Türkiye`de E-Business konulu konferansta yeni ekonomi düzeninin tek oyun alanın da medya olduğunu belirti. SuperOnline Genel Müdürü Savaş Ünsal ise Türkiye`de elektronik ticaret alanında parlak bir gelecek olduğunu belirterek, elektronik ticaretin 2000 yılı sonu itibariyle 20 milyon dolarlık bir seviyeye ulaşacağını söyledi. Ünsal, 2004 yılında ise elektronik ticaretin Türkiye`de kişi başına 50 dolar seviyesine yükseleceğini belirtti.(HÜRRİYET)


 

Hisse Başarıyla eklendi