Vestel Birinci Caddeye Cikacak.

23.03.2000 - 00:00 | Son Güncelleme :


2000`li yillardakivizyonu ve hedefleri hakkinda bilgi vermek uzeret oplam 946 bayisini biraraya getiren Vestel, bu yil icinde birinci caddeye cikmayi hedefledi. 1999 yilinda 75 milyon dolarlik ihracatla Vestel`in ihracat sampiyonu olduguna dikkat ceken Zorlu Holding yonetim Kurulu Baskani A. Nazif Zorlu, grubun 2001 yili icin 1.5 milyar dolarlik ihracat hedefledigini vurguladi. Bu yil icin yuzde 30 buyume ongorduklerini belirten Zorlu, Avrupa televizyon pazarinda yuzde 17 paya sahip olduklarini, ic piyasada ise bu oranin yuzde 35 oldugunu kaydetti. Televizyon pazarinda oldugu gibi beyaz esya pazarinda da bir numara olmayi hedeflediklerini soyleyen Zorlu, bu yil icin toplam cihaz uretim hedeflerinin 7 milyon adet oldugunu kaydetti. 1999 yilinda 5 milyon adet televizyon uretimi gerceklestirerek Avrupa`nin en buyuk elektronik sirketleri arasina girmeyi basardigini belirten Zorlu, Vestel`in satildigina dair cikarilan dedikodularin mesnetsiz oldugunu dile getirdi. Zorlu, Vestel`in Electrolux`e satilmasinin mumkun olmadigini hatta sozkonusu sirketle isbirligi yapilmasinin bile gundeme gelmedigini soyledi. Zorlu, `1995`te 600 bin TV uretecegiz dedik gulduler. 1 milyon-2 milyon dedik deli dediler. 4 milyon uretecegiz dedik palavra dediler. 1999`da bes milyon TV urettik, 2000 yili hedefimiz ise 7 milyon cihaz uretmek. Biz yapamayacagimiz sozu konusmayiz. dediklerimizi yaptik, tekstilde oldugu gibi elektronikte de dunya devleri arasina girmeyi hedefliyoruz` dedi. Avrupa`da TV pazarinin yuzde 17`sine sahip olduklarini dile getiren Zorlu, hedeflerinin ise ABD Pazarina girmek oldugunu vurguladi. Zorlu silikon vadesinde bulunan 15 dinamik Turk muhendisinin urettigi 750 bin adet internet TV`nin baglantisini yaptiklarina isaret etti. ABD ve Kanada gibi ulkelere turkiye`den televizyon ihrac eden sirket olduklarini belirten Zorlu, ic pazarda TV`de oldugu gibi beyaz esya ve klimada da bir numara olacaklarina dikkat cekerek, `devir artik mini market devridir. Bayilerimden birinci caddeye cikalim diyorum. Artik birinci caddeye cikalim. Gelin bizden isteyin. Pazardaki Vestel`i her alanda bir numara yapalim` dedi. 2000 yilinin ikinci yarisinda bircok yeni urun piyasaya tanitacaklarini belirten Zorlu Holding Genel Koordinatoru Dr. Metin Caglar, bunlar arasinda bazi urunlerin dunya`da ve Turkiye`de ilk olacagina isaret etti. Caglar, `bunlar dunyada ilk defa Turkiye`de uretliecek. Bugun DVD`de Vestelk endi urununun gelistirdi ve ihrac ediyor. Ikinci yarida uygun fiyatlarla ic piyasaya sunmaya baslayacagiz` dedi. Caglar ayrica, Vestel`in guclu bayi teskilati, uretim ve pazarlama gucuyle televizyon sektorundeki liderligini 2000`li yillarda beyaz esya sektorune de tasiyacaklarini kaydetti.
Reklama 20 milyon dolar butce ayirdi: Dunyada elektronik sektorunde yasanan gelismeler hakkinda bilgi veren Vestel Pazarlama Genel Muduru Levent Hatay, kucuk ev aletlerinde maulinex ile isbirligi sagladiklarini belirterek, `Durmadan yeni urunler uzerinde calisiyor ve gelistiriyoruz. Bu yil icinde bircok yeni urunu piyasaya sunacagiz. Bulasik Makinasi ve Firin urunlerimizde yenilenmeler yapiyoruz. Daha gelismis muzik setlerini urun gamimiza katacagiz` dedi. 2000 yili beyaz esya pazarinda yuzde 15 pazar payi elde etmeyi hedeflediklerini belirten Hatay, bunun cift kapili buzdolaplarinda yuzde 25 ve klimada ise yuzde 20`in uzerinde gerceklestireceklerine isaret etti. Hatay ayrica, 2000 yili icin 20 milyon dolar reklam butcesi ayirdiklarini belirterek, bu yil icin tum kampanya programlarinin hazir oldugunu kaydetti. (FINANSAL FORUM)

 

Hisse Başarıyla eklendi