Ülker Grubu, Datateknik`in %33.3`ünü Halka Açıyor

16.11.2000 - 00:00 | Son Güncelleme :




Sermayesinin yüzde 75`i Ülker Grubu`na, yüzde 25`i ise Nazım Özdemir`e ait olan Datateknik, ortak satışıyla beraber 1.56 trilyon lira olan sermayesinin yüzde 33.3`ünü halka açacak. 1.3 trilyon lira olan ödenmiş sermayesini 260 milyar lira artırarak 1.56 trilyon liraya çıkaracak olan şirketin artırılan bu sermayesi ortakların rüçhan hakkı kısıtlanarak halka arz edilecek. Halk arzı konsorsiyum lideri TEB gerçekleştirecek. Anadolu`nun 8 ayrı ilinde şubesi bulunan Datateknik`in 389 bayii ve satış noktası bulunuyor. Şirket bir Türk markası olan Exper bilgisayarının tüm üretim ve teknik servis faaliyetlerini Topkapı`da yürütüyor. Şirketin Genel Müdürü Nazım Özdemir, 11 yıllık geçmişi bulunan Datateknik`in halka açılmasındaki en önemli nedenin, elde edilecek finansman ile yatırım yapmak ve yurtdışına ürünlerini satmak olduğunu dile getirdi. Özdemir, 11 yılda bilançoda zarar olmadı. Banka ve dış kredi kullanmadık. O anlamda mali borcumuz da yok. Dolayısıyla elde edilecek kaynağı borç kapatmada değil, yatırımlar için kullanacağız diye konuştu.

Pazar payı hedefi yüzde 10

Bilgisayar sektörünün Türkiye`de çok yeni olduğunu söyleyen Genel Müdür Nazım Özdemir, nüfusa göre yüzde 4 oranında bilgisayarlaşmanın olduğunu dile getirdi. Özdemir, Bu oran Avrupa`da yüzde 20 oranında. Bizim ülkemizde de oranın yüzde 20 olması gerekiyor. Bu talebi ya yabancı firmalar, ya da yerli firmalar karşılayacak. Bizim hedefimiz gelişen piyasadan yüzde 10 oranında pay almak dedi. Yabancı bir ortaklık düşünmediklerini söyleyen Özdemir, 2001 yılında temel hedeflerinin ihracat olduğunu anlattı ve markalaşmanın önemine değindi. Özdemir, öncelikli hedeflerinin Avrupa ve Ortadoğu ülkeleri olduğunu belirterek, Yurtdışında bir Türk markası olmak hedefine ulaşabilmek için öncelikle Türk nüfusunun yoğun olduğu ve Türk firmalarının iyi tanındığı Almanya, Arabistan, Mısır ve Fas gibi yabancı ülkelere Exper Bilgisayarının sunulması planlanıyor diye konuştu. Özdemir, bilgisayar pazarlaması yaparken, özellikle sanayi bölgeleri ve kobilerin seçildiğine de dikkat çekti.

Satış hedefi 50 milyon dolar

Geçtiğimiz yıl sonu itibariyle 11.8 trilyon liralık satış gerçekleştirdiklerini söyleyen Genel Müdür Özdemir, bu yılın ilk dokuz ayı itibariyle ise bu rakamın 21 trilyon lira civarında olduğunu ifade etti. Özdemir, yıl sonu için ise 50 milyon dolarlık bir satış hedeflediklerini sözlerine ekledi. Araştırma Geliştirme`nin toplam satışlar içindeki payının yüzde 3 olduğunu kaydeden Özdemir, Datateknik`in son beş yıl içerisinde birçok kamu otomasyon projesi gerçekleştirdiğine değindi.

Özdemir, Üniversiteler, Türk Telekom, Posta İşletmeleri, İçişleri Bakanlığı, Emniyet Genel Müdürlüğü, Dışişleri Bakanlığı, Maliye Bakanlığı, Silahlı Kuvvetler`in değişik birimleri, Devlet Malzeme Ofisi, Belediyeler, kamu ve özel bankalar ile medya kuruluşları Datateknik`in müşteri portföyünde yer alıyor diye konuştu.

Özdemir`e göre Datateknik`in hedefleri

*Gelişen yerli piyasadan ciddi oranda pay almak.

*KOBİ`lere yönelik e-business kurumsal internet alanında faaliyet göstermek, bu alana yatırım yapmak.

*Ürün gamını genişletip, server, note-book üretimine başlamak.

*İnternet alanında, IDC: İnternet Data Center veya ASP: Application Service Provider olarak adlandırılan servisleri vermek ve kurumlara yönelik ınternet üzerinden network otomasyonu kurmak. VPN: Virtual private Network gibi profesyonel alanlara yatırım hazırlıklarını yapmak.

*Anadolu`nun değişik coğrafyalarında şube ve bayiler açmak. (DÜNYA-EK)
 

Hisse Başarıyla eklendi