Türkiye`nin değişim hızı bizi çok etkiledi

02.07.2003 - 09:06 | Son Güncelleme :


Volkswagen Ticari Araçlar Grubu CEO`su Bernd Wiedemann, ‘‘Yaşanan krizlere rağmen Türkiye`ye güveniyoruz. Türkiye`deki değişim hızı, gelişmeye açıklık ve bu gücün varlığı bizi etkiledi. Volkswagen olarak Türkiye’nin ekonomisine ve geleceğine iyimser bakıyoruz’’ dedi.

Türkiye, hafif ticari araçlarda Avrupa`nın en büyük 6`ıncı pazarı... Pazarın bu denli büyük olması tüm firmaların ilgisini Türk pazarına çekiyor. Hafif ticari araçlara uygulanan verginin otomobile göre daha düşük olması, tüketicinin hem ticari hem de otomobil tarzı kullanıma uygun olan bu araçlara olan ilgisini artırıyor.

Volkswagen Ticari Araçlar Grubu CEO`su Bernd Wiedemann, yaşanan ekonomik krizlere rağmen Türkiye`ye güvendiklerini söyledi. Türk ekonomisine iyimser baktıklarını ve pazarın seriliğinin kendisini etkilediğini belirten Wiedemann, ‘‘Her şeyin hızla değişebilmesi hem büyük bir gelişme hem de böyle bir gücün var olduğunun kanıtı. Bu da piyasaya güvenmemizin ve taleplerini olabildiğince seri takip etmemizin nedenlerinden biri’’ dedi.

Wiedamann ile Volkswagen`in ticari araçta yeniden yapılanmasını, hedeflerini ve Türkiye hafif ticari araç pazarını konuştuk.

Türkiye`de yaşanan ekonomik krizle ilgili izlenimleriniz nedir?

- İki şey görüyorum: Türkiye`deki piyasanın seriliği ve ekonomisine iyimser yaklaşımı bizi oldukça etkilemişti. Her şeyin hızla değişebilmesi hem büyük bir gelişme hem de böyle bir gücün var olduğuna kanıtı. Bu da piyasaya güvenmemizin ve taleplerini olabildiğince seri takip etmemizin nedenlerinden biri. Türkiye ve Avrupa`nın birbirine bu şekilde yaklaşması bize oldukça doğal gözüküyor.

Türkiye de Avrupa`nın ticari araç üretim yerlerinden biri haline geldi. Hyundai, Ford, Fiat, Peugeot ticari araç üretiyorlar. Bu Volkswagen`in satışlarını ve Türkiye`deki pazarı nasıl etkiler?

- İlk olarak ürünümüz oldukça rekabetçi, çünkü ticari aracı ve yolcu aracının yüksek kalitesiyle birleştiren çok net bir ürün felsefemiz var. Bu başarımızın önemli nedenlerinden biri... Diğer bir önemli nokta da, piyasanın büyümesiyle düşünülmesi gereken iş gücü maliyeti. Ürüne harcanan zamanı düşündüğünüz zaman, iş gücünün maliyeti, düşünülmesi gereken maliyetlerden sadece biri. Birçok faktör mevcut, asıl önemli olan ana kaynak. Eğer Türkiye`nin ana kaynağı Avrupa`yla rekat derecesinde olursa, üründe büyük bir artış olur. Fakat bir yandan da ekonomik görünüm çok etkin bir faktör; basit bir denkleme baktığınızda eğer hacmi ikiye katlarsanız fiyat yüzde 10-15 düşecektir. Bir araçta üretimin zamanından çok, asıl önemli olan lojistik maliyet ve parça maliyetidir. Her firma kendine kar sağlayacak denklemi kurmalıdır. Üçüncü önemli unsur da firmanın yüksek teknolojiyi karşılamak için yaptığı yatırımdır. Bu yüzden biz Volkswagen olarak her zaman piyasanın durumunu, lojistik maliyeti sıkı takipteyiz.

Hangi pazarlarda büyümeyi hedefliyorsunuz?

- Hepsinde... Şehir içi vanlarda büyük artış bekliyoruz, T5`lerden beklentimiz de aynı şekilde. Uzun vadede ise LT`ler ve Microbus`lar... Yeni ürünlerden bölgesel olarak beklentimiz Güney Avrupa`da piyasadan büyük pay almayı hedefliyoruz. Örnek olarak İspanya, Fransa, Italya aynı zamanda Türkiye... Bu yılki hedefimiz 4 bin fakat şehiriçi vanlarıyla Türkiye`de 10 bin kadar satış hedefliyoruz. Ayrıca, Türkiye`nin ileriye yönelik gelişim potansiyeli bize pazarda ilerleme sağlayacak.

Ticari araçlar terzi yapımı gibi oluyor

Volkswagen, binek ile ticari araçları birbirinden ayıran bir organizasyona gitti. Bu neden yapıldı?

- Ticari araç farklı ve özel bir piyasaya yöneliyor, ayrıca dünya piyasasına baktığınızda 40 milyon otomobilimiz ve 20 milyon ticari aracımız var. Bu demektir ki bu sınıflandırmanın içinde kamyon, van, şehir içi kurye araçları, multivanlar ve SUV`lar da yer alıyor. Volkswagen dünya çapındaki faaliyetlerini belli bir şekilde yönlendirmek amacıyla bu yeni organizasyona kalkıştı. Faaliyetlerimiz Avrupa, Meksika, Güney Amerika`da sürüyor fakat bu yeni organizasyonumuzla, geleceğe hazırlıklı olmak ve dünya çapındaki hareketimizi yönlendirebilmek için ticari araçlarda bir noktaya odaklanmayı tercih ettik. Müşterinin talebi çeşide yönelik olduğundan, ticari araçlar müşterinin gereklerine göre terzi yapımı üretiliyor. Normal bir yolcu aracına göre çok daha kompleks bir tasarıma sahip olan ticari araçlarda normal araçlara göre gerek kapılar gerek lastikler ya da kabin hacmi ve kullanılırlığı olarak çok daha fazla tasarım olanakları var. Bu sayede dünya çapındaki faaliyet ve hareketliliğimizi yönlendirebilir ve belli bir ekonomik görünüm elde edebiliriz.

Ekonominin nabzını ticari araç veriyor

Avrupa`da ticari araç piyasasının genel eğilimleri hakkında ne söyleyebilirsiniz?

- Ticari araç piyasası ekonomiye oldukça duyarlıdır. Bu piyasa ekonomik dalgalanmaları binek otomobil piyasasına göre çok daha hızlı takip eder. Avrupa`daki sıkıntılı ekonomik çizelgeye rağmen piyasada başarılı olmayı ve de geçen yılki rakamları bulmayı başarıyoruz. Ayrıca yeni ürünlerimiz sayesinde ticari araç alanında büyük gelişim sağlamış olacağız. Bu bize rekabetçi bir görünüm sağlıyor.

Piyasa çeşitlenecek müşteri herşeyi bulacak

Ticari araçlar gelecekte ne tür özelliklere sahip olacak?

- Çok daha çeşitlendirilmiş bir piyasaya sahip olacağız. Aynı zamanda bir yolcu aracının rahatlığı ve konforuna şehiriçi vanların kullanımı, kabin hacmi ve tasarısı her müşterinin talebine uygun olabilecek. Yük ve kurye dışında insanların da taşınmasında konfor sağlayabilecek olan bu araçlar her türlü isteğe cevap verebilen ve de bu saye de piyasada çeşitliliği sağlayacaklar. Bizim öngördüğümüz bu çeşitlilik her müşterinin kendi talep ve arzusuna bir terzi yapımı ürünle cevap verebilecek.

Hannover`deki fabrikada 1500 Türk çalışıyor

Volkswagen`in Ticari Araç Grubu`nun merkezi Hannover`de bulunuyor. 1 kilometrekarelik bir alan üzerine yerleşmiş fabrikada 15 bin kişi çalışıyor. Çalışanların yüzde 10`u Türk (1500 kişi). Türk işçiler, üretimin her aşamasında görev yapıyorlar. Fabrikada Transporter, Caravelle, LT serisi ve Toyata`nın Taro Hilux modelleri üretiliyor. Ayrıca, Golf, Passat, Audi A4 gibi otomobillerin gövde parçaları da Hannover`de üretiliyor.

Dünyanın en büyük presi de bu fabrikada bulunuyor. 3 bin tonluk bu press otomotiv fabrikasında bulunan en büyük preslerden biri. Teknolojisiyle dikkati çeken fabrikanın bir başka özelliği de 800 adet robotun olması.

VW ticariler 53 yaşında

Volkswagen`in serüveni Beetle ile başladı. Savaşın hemen ardından Beetle`dan yola çıkarak 1949 yılında Wolfsburg firmasıyla ortaklaşa bir kamyonet tasarlandı. El yapımı ve arkasında sadece tek bir küçük camı bulunan Transporter`ın seri üretimine 1950 yılında başlandı ve büyük satış başarısı elde etti. Talebi karşılamak amacıyla Hannover`de yeni bir fabrika inşaa edildi. 1956 yılında Hannover fabrikasında üretime başlandı. 1962 yılına gelindiğinde, üretilen araç sayısı 1 milyon adete ulaştı. İkinci jenerasyon Transporter`ın üretimine 1967 yılında başlandı. 1975 yılında ise LT adı verilen yeni bir model üretildi. 1979 yılında ise üçüncü nesil Transporter üretilir. Ardından 1989 yılında Taro adlı bir pick-up, 1990 yılında ise Transporter ve Caravelle isimli önden çekişli ticari araçlar dönemi başladı.
 

Hisse Başarıyla eklendi