Türk-İtalyan İşbirliğinde Yeni Bir Adım

01.11.2000 - 00:00 | Son Güncelleme :


Terörist Abdullah Öcalan nedeniyle Türkiye ve İtalya arasında durma noktasına gelen ticari ilişkiler, geçtiğimiz hafta yapılan bir distribütörlük anlaşmasıyla yeniden eski rotasına geçeceği sinyallerini güçlendirdi. Türk şirketi ASD Orman Ürünleri Pazarlama Sanayi Ticaret, İtalya`nın ve dünyanın en büyük laminant üreticilerinden Gruppo Mauro Saviola ile distrübütörlük anlaşması imzaladı. Geçtiğimiz yıl Milona Fuarı`nda tanışan iki şirket yetkilileri, çok kısa sürede geliştirdikleri ticari ilişkilerini ortaklığa dönüştürdü.


ÜRETİM HER ŞEY DEĞİLDİR;

Türkiye`de orman ürünlerinde son yatırımların çoğunun yeni teknolojilerle üretilen makinalara yapıldığını belirten ASD Yönetim Kuluru Başkanı Ertan Alpay `Herhangi bir ürünün üretim aşamasının başında nihai tüketiceye ulaşana kadar gerçekleşen emeğin yüzde 65`i gibi bir payın pazarlamaya ait olduğu gerçeği vardır. 50 milyon marka alınan bir tesis için 500 bin marklık bir bedeli knowhow için ödeyip minimum olan işgücünü rasyonel bir şekilde eğitip sorunsuza yakın kalitede üretimi sağlayabilirsiniz. Ancak bu işin yüzde 30 - 35`dir. Asıl problem ürünü pazarlamaktır. Türkiye sanayiciler makina yatırımını yapıp yolun yüzde 90`nı aştığını düşünmektedir. Üretimle pazarlamayı ayıramayan bu düşünceye aile şirketleri handikapını eklersek işletmelerin yarını garanti altında değildir` şeklinde konuştu.


TALEP ARTIŞI İLE GELEN ORTAKLIK;

1999 yılı başında kurulan ASD, Divapan ile Dekor Orman Ürünleri Sanayi`nin ürettiği MDF (mobilya sektöründe kullanılan orta yoğunlukta lif levha) ve MDF Lam gibi ürünleri pazarlıyordu. Ancak 2000 yılının başlarında melaminli yonga üretimi piyasadaki talebin altında kalınca, ithalatın önemi arttı. Uluslararası fuarlara katılarak arayışa giren ASD, Milano Fuarı`nda günlük 5500 m3 üretim kapasitesine sahip Grup Saviola ile tanıştı. Böylece ortaklığın ilk temeli atılmış oldu. (FİNANSAL FORUM)


 

Hisse Başarıyla eklendi