Tüketicinin tercihi Migros ve BIM

21.12.2000 - 00:00 | Son Güncelleme :


GfK Panel`in araştırma sonucunda en çok tercih edilen perakendeciler belli oldu. Tüketicilerin en yoğun alışveriş ettiği perakendeciler Migros, BİM ve Tansaş olarak belirlendi.


Tüketiciler Migros`ta kararlılığını sürdürken, BİM büyük bir atak ile en çok tercih edilen ikinci perakendeci konumuna geldi. GfK Panel`in yaptığı araştırmaya göre Migros yüzde 35.9 ile birinci, BİM yüzde 32.9 ile ikinci sırada yer alırken, tercih edilirlik oranı yüzde 25.2 olan Tansaş üçüncü oldu. En fazla alışveriş yapılan 11 perakendeci arasına İzmirli iki lokal perakendeci olan


KİPA`DA PEHLİVANOĞLU`NA GİRMEYİ BAŞARDI;

Türkiye`ye 1987`lerde gelen GfK, 1993 yılında gelen Procon ile 1997 yılında birleşerek, araştırma sektöründe bir güç birliğine gitmişti. Ancak, tüketici ve panel araştırmaları yapmak üzere GfK Panel ve etik araştırmalar yapmak üzere Procon haline gelerek iki ayrı grup şirketine dönüştü. GfK, 1935 yılında Almanya`da kurulan, dünyanın üçüncü büyük araştırma şirketi konumunda bulunuyor. GfK Panel, toplam 12 ilde 3 bin hanenin katılımıyla sürekli tüketici paneli yapıyor. Ailelerin günlük olarak kaydettiği bilgiler, aylık olarak raporlanıyor. Tüketicilerin alışveriş sepetinin TL ve dolar olarak harcamaları, bir alışverşte ne kadar miktar aldıkları, alışveriş sıklıkları, kategori, firma ve ambalaj kırılımında raporlar hazırlanıyor. GfK`nın Finansal Forum için hazırladığı satış noktaları ile ilgili panel çalışmasına da yine 12 ilden, toplam 2 bin 570 aile katıldı. Önemli bir noktaya dikkat çekelim, bir aile birden fazla süpermarketi alışveriş amaçlı kullanabiliyor.


KOÇ`UN MİGROS`U ÖNDE;

Ailelerin en fazla alışverişlerini yaptıkları süpermarketler ile ilgili panel oldukça ilginç sonuçlar ortaya koydu. GfK Panel`in araştırmasına göre Koç Holding`in perakende sektöründeki şirketi Migros ailelerin yüzde 35.9 tarafından ziyaret edilen ilk sıradaki süpermarket zinciri oldu. Azizler Holding`e ait BİM ise önemli bir çıkış yaparak yüzde 32.9`luk alışveriş oranı ile ikinci sırada yer aldı. Doğuş Holding`e ait olan Tansaş ise yüzde 25.2`lik alışveriş oranı ile üçüncü sırada yer aldı.


Dördüncü sırada yüzde 20.4`lük alışveriş oranıyla yine Koç Holding`e ait discount market formatındaki Şok`u görüyoruz. Fiba Holding`e ait Gima ise yüzde 13.8`lik pay ile beşinci sırada yer aldı. Ankara kökenli Beğendik süpermarket sıralamasında yüzde 11 ile altıncı sıraya oturdu. Alman metro AG`nin Türkiye`deki yatırımı olan ihtisas hipermarketi Metro ise yüzde 10.3`lük pay ile en çok alışveriş edilen yedinci perakende zinciri oldu.

Yozgatlı işadamlarının girişimi ile kurulan Yimpaş Holding`in perakende sektöründe aynı isimli marketi Yimpaş yüzde 7.1`lik alışveriş oranına sahip. İzmirli Kipa yüzde 6.1`lik alışveriş oranıyla dokuzuncu oldu. Sabancı Holding`in Carrefour`u ise yüzde 5.4`lük oranıyla onuncu sırada yer aldı. Yine İzmirli bir diğer market olan Pehlivanoğlu`nun ise alışveriş edilirlik oranı yüzde 5 olarak açıklandı.


EN ÇOK ALIŞVERİŞ MARKETTEN;

Aile tüketim panelinde, ailelerin toplam alışverişleri satış noktalarına göre incelendiğinde, market, süpermarket ve bakkalın en faezla alışveriş yapılan satış noktası olduğunu görüyoruz. 2 bin 570 aile alışverişlerini farklı kanallardan gerçekleştiriyor. Aileler alışverişlerini yüzde 98.5`i marketten, yüzde 82`si marketten, yüzde 81.4`ü ise bakkallardan yapıyor. Geleneksel alışveriş tipi olan açık pazarlar ise lüzde 58`lik payı ile yine önemli bir tutuyor. hipermakretler alışverişlerde yüzde 25.6 oranında tercih edilirken, toptancılardan alışverişin payı yüzde 17.1 olarak gerçekleşiyor. (FİNANSAL FORUM)


 

Hisse Başarıyla eklendi