TM’ imajı için 821 başvuru geldi

10.10.2000 - 00:00 | Son Güncelleme :


Devlet Bakanı Tunca Toskay, ‘‘Uluslararası pazarları (Türk malı gibi kaliteli) deyimini yerleştirebilirsek fethedebiliriz’’ dedi.

Toskay, ‘‘İmaj sorununu rakiplerinize kıyasla daha kaliteli ürün üreterek bertaraf edebiliriz’’ dedi. Dış Ticaret Müsteşarı Kürşad Tüzmen de Türk malı imajı ve marka teşviği için canlı hayvandan demire kadar çok çeşitlikte ürün üreten 821 firmanın başvurduğunu açıkladı. Toskay, 3. Dış Ticaret Haftası`nın açılış töreninde yaptığı konuşmada, enflasyonla mücadele alınan mesafeyi özetledi. Gerekli desteğin sağlanması durumunda, ihracatta 2001 yılında psikolojik sınır haline gelen 30 milyar doları aşmayı hedeflediklerini söyleyen Toskay, ‘‘Uzun vadeli hedefimiz ise 50-100 milyar dolar sınırlarıdır’’ dedi.

Toskay, ABD dolarının artış hızının da ihracatın yaklaşık yarısının yapıldığı Euro bölgesinde olması gereken noktaya ulaşmayı engellediğini anlattı.Enflasyon oranının, 2001`de aylık yüzde 1`lerin altına çekilmesi için kararlılık ve ekonominin tüm aktörlerinin desteğine ihtiyaç olduğunu vurgulayan Toskay, imaj konusunda şunları söyleri: ‘‘İmaj sorununu bertaraf etmek için rakiplerinize kıyasla daha kaliteli ürün üretmek, daha iyi hizmet verir hale gelinmelidir. İmaj sorunu böyle giderilebilir. Türk gibi kuvvetli deyimi yanında, Türk malı gibi kaliteli deyimini yerleştirdiğimizde, uluslararası pazarları fethetmiş olacağız.’’

Türkiye`nin, kaliteli üretim yapan ve siparişleri zamanında yetiştiren ülke olarak tanındığını kaydeden Tüzmen, ‘‘Kısa vadeli hesaplar uğruna bir ülkenin ihracatını baltalayacak şekilde yapılan ihracatın (TM) imajına olumsuz etkisini temizlemek çok zordur’’ dedi.Yoğun rekabet ortamında sürekli ihracatın, ancak kalite yoluylü mümkün olacağını söyleyen Tüzmen, şunları söyledi: ‘‘TURQUALITY, güvenli ve dünyaca tanınmış azami şartları taşıyan Türk ihraç ürünlerinin simgesi olacaktır. Bu sayede, kaliteli ürünün taşıması gereken güven unsurunu temsil edecektir.’’ (HÜRRİYET)
 

Hisse Başarıyla eklendi