Thy Savas Magduru Oldu.

11.06.1999 - 00:00 | Son Güncelleme :


TURK Hava Yollari (THY) 1999yili ilk ceyreginde 16,9 trilyon lira zarar etti. THY`den Borsa`ya gonderilen bilanco ve gelir tablolarina gore, sirketin zarari gecen yilin ayni donemine gore yaklasik 4,5 kat artti. Sirket, 1998`in ilk ceyregi icin 3 trilyon 97,3 milyar liralik zarar aciklamisti. Yeterli sayida yolcu bulamadiklarini belirten THY Genel Muduru Yusuf Bolayirli, giderlerinin suratle arttigina ve gelirlerin dustugunu soyledi. Bolayirli, 1999`u en az tahribatla kapatmayi planladiklarini ifade etti. Bolayirli`ya gore Rusya Krizi, Apo`dan sonra Italya ile dusen yolcu trafigi, Balkanlar`daki savas ruzgarlari ve turizmdeki durgunluk, THY`nin aleyhine gelisen olaylar. Genel Mudur Bolayirli, THY`nin nasil duze cikacagi konusunda bilgi verirken de Yeni yatirimlari sinirlayacagiz. Transit tasimaciliga onem verecegiz. Ucak satacagiz. Boeing`den alacagimiz ucaklarin gelis tarihini uzatacagiz` dedi.
THY, iki yil oncesine kadar karli KIT`ler arasinda onde gidiyordu. Sizce ruzgar, neden tersine dondu? Sorunlar yolcudan kaynaklandi. Yeterli sayida yolcu bulamadik. Bakim gelirlerimiz duserken, giderlerimiz artti. Bu yila daha kotu basladik. Tarifeli hava yolu oldugumuz icin bunu uygulamak zorundayiz. Rusya krizi, BTT ulkelerine yapilan hatlari bosaltirken, ardindan Italya trafiz azaldi. Ozellikle. Apo krizinden sonra gidis gelisler cok dustu. Balkanlar`daki savaslar, Tiran, Uskup ve Sarayevo ucuslarini durdurdu. Savas, yollari uzatirken, risk nedeniyle sigorta masraflarimiz yukseldi. Savaslarin etkisi nedeniyle insanlarin Turkiye`ye gidis gelisleri azaldi. 1997` de toplam 10 milyon 200 bin yolcu tasimistik. Gecen yil bu rakam 10 milyon 600 bin oldu. Bu yil nisan ayinda gecen yila gore yuzde 7, 7 dusus gerceklesti. Mayis ayindaki dusus orani ise yuzde 4,4 oldu. Bu yilin sonuna kadar 11 milyon yolcu tasimayi hedefledik. Umuyorum ki milyon yolcu tasimayi hedefledik. Umuyorum ki, kotu gidis, haziran ayindan osnra iyiye donusur. En az tahribatla yili kapatmaya umuyoruz. Pazarlamaya onem verecegiz. Yani pazarlara yonelirken, giderlerimizi de asgari olcude azaltacagiz. Bilindigi gibi gectigimiz gunlerde Cin Sanhhay ve ABO Miami hatlarini actik. Ukrayna Kuzey Afrika`da Cezayir ve Libya`ya aciliyoruz. Libya`ya 14 Temmuz`san sonra ucmayi planliyoruz. Ispanya Baarsselona hattini, Agustos`ta acabiliriz. Yaz tarifelerimizi daha uygun bir sekilde duzenledik. Baglantili yolcu tasimaciligina agirlik veriyoruz. Giderleri, asgari duzeye indirirken, yeni yatirimlari da sinirliyoruz zorunlu olarak Boeing`den alacagimiz opsiyonlu ucak siparislerini erteliyoruz 23 ucak alinacakti. Bunu 2000`e kadar 15`de tamamlamayi dusunuyoruz. Ayrica Kibris Turk Hava Yollari`na 15 Milyon dolara Airbus A-31 - 200 ucagi sattik. Yine A-310-200 ve A-300 tipi ucagimizi satisa cikardik. Ozellestirilme konusunda biz fikir yurutemeyiz. Bilindigi gibi gecne yillar, dis tanitim icin uluslararasi road- showlara cikiyorduk. Sikinti olunca bunlari erteledik. Ozellestirme isi hukumetin bilecegi bir konu. Sikintilari asip, yine de kar etmeyi hedefliyoruz. En azindan gecen yilki 1,5 milyar dolarlik ciroya ulasmayi umuyoruz. (FINANSAL FORUM)
 

Hisse Başarıyla eklendi