Telefon da Savaş Havaya da Sıçradı

02.11.2000 - 00:00 | Son Güncelleme :


Yolcularına bir süredir uçaktan telefon hizmeti sağlayan havayolu şirketlerinin şimdiki hedefi internet.


Gelişen iletişim teknolojileri ve artan rekabet sonucunda telefon da artık uçak dahilinde kullanılmaya başlandı. Özellikle Business Class uçanlar için sunulan bu hizmet artık uçağın geneli için uygulanmaya başlıyor. Türk Hava Yolları`da gelişen bu trende ayak uydurarak havadan iletişim hizmetini kullanıma almaya hazırlanıyor. Konu ile ilgili bir açıklama yapan Telekomünikasyon Üst Kurulu Başkanı Fatih Yurdal kısa bir süre içinde THY`nin tüm iç ve dış hat seferlerinde faks ve telefon hizmeti uygulamasına geçileceğini bildirdi.


NASIL ÇALIŞIYOR?

Dakikası 4.5 dolar olacak hizmet yardımıyla isteyen ev ya da işyerinden telefon edip uçakta bulunan kişilerle görüşebilecek. Aynı şekilde uçak dahilinde bulunan yolcularda istedikleriyle görüşebilecek. Sistem uydular yardımıyla çalışacak.
Havayolu şirketleri müşteri kazanmak için sürekli yenilikler peşinde koşuyor. Yapılan araştırmalar uçuş sırasında Business Class yolcularının yalnızca beşte birinin işi ile ilgilendiğini gösteriyor. Özellikle uzun mesafeli uçuşlarda yolcuların rahat etmesi için çözümler arayan şirketler eğlence ve haberleşme hizmetlerini uçağın içerisine birer birer dahil etmeye başladı. Kısa bir süre sonra bilgisayar ve internet erişimininde sunulacağı uçak kabinlerinde teknoloji savaşının yaşandığı yeni bir döneme giriliyor.


UÇAKLAR ONLİNE OLACAK;

* Emirates Hava Yolları`ndan ayda ortalama 3 bin telefon konuşması yapılıyor.

* Şirket uçaklarından telefon görüşmesi sağlayan ilk kuruluş.

* Uçakta en uzun telefon konuşması 1999 yılında DeltaAir Havayollarında yapıldı.

* Yolcu toplam 100 dakika konuştu ve indiğinde 700 dolar ödedi.

* Boeing 2001 yılından itibaren Connexion by Boeing sistemini devreye alıyor.

* Sistem uçak içerisinden internet erişimi sağlayacak. (SABAH)

 

Hisse Başarıyla eklendi