Tek program 260 bin dolar

12.11.2000 - 00:00 | Son Güncelleme :


Kentbank devreye soktuğu Trıkos’la hız kazandı. Nankada Kağıt Trafiği yüzde 40 düşerken, 250 bin dolarlık kar amaçlıyor. Teknoloji artık bankacılıkla beraber anılıyor. Hatta bankacılıktan bir adım önde teknoloji. Çünkü bu, beraberinde hızı, dolaysıyla maliyet düşüşünü getiriyor.


Bunun farkında olan bankalar da teknolojilerini sürekli yenilemek , yeni uygulamalar, yeni sistemler bulmak zorundalar. Bu bankalardan biri Kenbank. Bankanın Bilgi İşlem Teknolojisi Merkezi ve IBM tarafından geliştirilen sistem iş akışını hızlandırdı. Ve daha önemlisi geliştirilen bu programla 250 bin dolarlık kar sağlanacak. Bilgi İşlem Bölümü Koordinatörü Reha Çetin, Kentbank’ın kurumsal krediler Otomasyon Sistemi (TRIKOS) paketini hazırlamadan önce şube-bölge-genel müdürlük üçgenindeki telefon ve faks trafiğini azaltmayı kredilerle ilgili standartları ve ortak dil oluşturmayı , artan kredi taleplerine en hızlı doğru şekilde cevapverebilmeyi ve kağıtsız ofis ortamına geçişte ilk adımları atabilmeyi amaçladıklarını söylüyor. Sistem devreye sokulmadan önce iki aylık iş analizi yapılmış. Ardından ekip, amaçlara ulaşmada kendilerine en çok yardımcı olabilecek mümküm olduğunda az teknik analiz yaparak kolay ve hızlı uygulama geliştirmeye olanak verecek bir ürün aramaya başlamış. Uzun bir araştırmanın ardından da Lotus Notes’un en uygun ortam olduğuna karar verilmiş.


TELEFON TREFİĞİ AZALDI;

Reha Çetin, bu kapsamda bir proje için 10 hafta gibi kısa sayılabilecek bir sürede daha önce Lotus Motes’la uygulama geliştirmemiş elemanlarla teknik analiz, kodlama ve test aşamalarını hızlı geçtiklerini söylüyor. Şu anda 80 şuba, 5 bölge ve genel müdürlükte kurumsal kredi tahsis sürecinde geliştirilen bu uygulama kullanılıyor. Çetin, uygulamanın sonuçlarını şöyle anlatıyor; “sonuç olarak telefon ve faks trafiğimiz yüzde 40 azaldı. Artık bir kredi teklifi hazırlamak, bir tebliğyapmak için değil dakikalarla ölçülecek zamanlar harcıyoruz. Genel müdürlük personeli örneğin bilanço dediği zaman şube çalışanlarının da aklında aynı imaj oluşuyor. Uygulama ile ilgili bir değişiklik talebi olduğunda diğer ürünlerde olmadığı kadar çabuk cevap verebiliyoruz.


En önemlisi masraflardaki büyük düşüşle birlikte yıl sonunda 250 bin dolarlık artı kar etmeyi bekliyoruz” Peki başka hazırlıklar var mı? Çetin tüm müşterilerle birebir yansımış anlamada internet bankacılığı yapmadıklarını bu yılın sonunda bunu bir paket olarak kullanıcılarının hizmetine sunacaklarını söylüyor. Banka halen kurumsal müşterilerine internet üzerinde hizmet veriyor. Bu kurumlara bazı olanaklar sağlanmak şeklinde gerçekleştiriliyor. Çeti, ilk etapta kurumsal bankacılığı hedeflediklerini ancak burada görülen başarı ile beraber işin bireysel tarafı üzerine de çalışmayı başladıklarını söylüyor. (PARA)
 

Hisse Başarıyla eklendi