Superonline`a Teklif Var

24.10.2000 - 00:00 | Son Güncelleme :


Türkiye`nin önde gelen internet servis sağlayıcı kuruluşu Superonline`ın, Avrupalı ve Amerikalı firmalar tarafından yakından takip edildiği bildirildi. Superonline, 2000`de abone sayısını yüzde 600 artışla 500 bine çıkarttı.


Roma`da katıldığı 3. ISP Forumu`nda büyük ilgi gören Türkiye`nin önde gelen internet servis sağlayıcı (ISP) firması Superonline`ın, Avrupalı ve Amerikalı firmalar tarafından yakından takip edildiği bildirildi. Roma`da Avrupa`nın En iyi Bireysel ISP`si ve Gelişen Piyasaların En İyi İnternet Şirketi ödülünü de alan Superonline, Avrupa, Amerika ve Asya`dan en büyük internet şirketlerinin katıldığı Forum`da bu ödülü kazandı. Superonline`ın aday gösterildiği En İyi Bireysel İnternet Şirketi kategorisinde İtalya ve İngiltere`nin büyük internet şirketleri Tiscali ve FreeServ de bulunuyordu. Superonline Genel Müdürü Savaş Ünsal, Avrupa ve Amerika`nın önde gelen ISP firmalarının, Türkiye ve Ortadoğu pazarını değerlendirmek için güçlü bir partner arayışına girdiklerini, kendilerine bu yönde teklifler geldiğini söyledi. Avrupa`nın Bireysel Alanda Hizmet Veren En iyi ISPsi seçildiklerini kaydeden Ünsal, bu ödülle devler ligine girdiklerini, bu nedenle Avrupa ve Amerika`nın önde gelen firmalarının kendileri ile işbirliği yapmak istediklerini aktardı.


Gelen bu teklifleri değerlendirebileceklerini kaydeden Ünsal, şunları söyledi: Türkiye ile birlikte Türk Cumhuriyetleri pazarında güçlü olmamız, Ortadoğu pazarına yakın olmamız büyük bir avantaj oluşturuyor. Roma`da kazandığımız ödül de bizim bulunduğumuz yeri gösteriyor. Superonline`ın herhangi bir ortaklık arayışı ve ihtiyacı yok. Fakat sahip olduğumuz pazar yapısını değerlendirmek isteyen güçlü firmalar var. Bunlar Superonline ile işbirliği yapmak, Türkiye, Türk Cumhuriyetleri ve Ortadoğu pazarlarına açılmak istiyor. Gelen bu teklifleri ciddi bir şekilde inceliyoruz. Önümüzdeki dönemde, pazardaki konumumuzu olumlu etkileyebilecek bir işbirliğine gidebiliriz.


YENİ ABONE, PC SATIŞLARINA BAĞLI;

1999`a nazaran 2000`de abone sayısında büyük artış sağladıklarını, 80 bin olan abone sayılarını 500 bine çıkarttıklarını belirten Ünsal, Superonline`ın farklı ürün yapısına sahip olma avantajını kullandığını kaydetti. Ünsal, 2000`in ortalarında hizmete başlayan dukkan ürünlerinin de büyük bir ilgi ile karşılaştığını, 700 kişiyi dukkan abonesi yaptıklarını açıkladı. Önümüzdeki yıl abone sayısında bir durgunluğun yaşanabileceğini, abone sayısının artması için PC satışlarının artmasının şart olduğunu vurgulayan Ünsal, İnternet abone sayısının artması, PC satışlarına bağlı. Bugünkü fiyatlarla PC sahibi olmak kolay değil. Orta gelir gurubuna sahip kesimlerin de PC sahibi olabilmesi için fiyatların aşağıya çekilmesi gerekiyor. PC satışlarının düşük seyretmesi, 2001 yılında pazarın 2000`e nazaran biraz durgun geçeceğini gösteriyor dedi.


E- PACK`in KATKISI BÜYÜK;

Zet Nielsen`in ağustos ayı itibariyle yaptığı çalışmaya göre yüzde 44`lük bir pazar payına erişen Superonline`ın başarısında E - pack`in katkısı büyük. Ölü sözon olarak nitelenen yaz aylarında pazara sunulan E - pack, toplam Superonline aboneleri arasında yüzde 55 - 60 oranında pay alıyor. E - pack`in hedef kitlesi ise internet için tek seferde fazla para ayırmak istemeyen, tüketimini kontrol altına almaya çalışan ve ailelerinin verdiği harçlıklar paralelinde internete bağlanabilen genç nüfus. Şirketin kutu halinde sattığı erişim paketlerinin yüzde 25`i bir yıllık, yüzde 15`i altı aylık ve kalanı ise bir aylık aboneliklerden oluşuyor. (FİNANSAL FORUM)


 

Hisse Başarıyla eklendi