Siemens`de Eski ile Yeni Harmanlanıyor

30.10.2000 - 00:00 | Son Güncelleme :


Alman Devi Siemens, eski şirket olmanın getirdiği dünya genelinde yaygınlık ve tecrübe gibi avantajlarını internet çağının getirdikleriyle buluşturarak yeni ekonominin öncüsü haline gelmek için kollarını sıvadı.



Eski ekonominin önde gelen şirketlerinden Alman devi Siemens, yeni ekonomi dünyasına eskiden gelen tecrübelerini avantaja dönüştürerek girme yönünde önemli adımlar attı. Tüm birimleriyle internet temelli bir şirket haline gelme projesini hayata geçiren Siemens, sanal organizasyonlar geliştiriyor ve bilgi yönetiminin evrensel çözümlerde ana unsur olduğu kabülünden hareket ediyor. İnternetin şirketlerin yaşamlarını sürdürebilmesi için vazgeçilmez bir unsur haline geldiğini düşünen Siemens, aynı zamanda internetin mobilleşmesini de göz önünde tutarak bu yönde de çeşitli projeler hayata geçiriyor. Yeni ekonomi dünyasına iyice giren Siemens`in ana hedefi bir e - iş şirketine dönüşme ve dünyanın en iyileriyle işbirliğine girme olarak özetlenebilir. Siemens, kendi data ağını kurmak için son birkaç yıl içinde yüzlerce milyon Euro harcadı. Şirket e - aktivitelerini geliştirmek ve yapılanma sürecini tamamlamak için 1 milyar Euro`luk ek bir bütçe de ayırdı. Bu bütçeyle özellikle üretkenliğin artırılması ve maliyetlerin düşürülmesi amaçlanıyor. Aynı zamanda yeni müşterilerin yaratılması da hedefleniyor.


İSTİKRARLI BÜYÜMENİN YOLU;

Siemens, şirket değerinin istikrarlı bir şekilde büyümesini sağlamak için üç noktanın önemli olduğunu düşünüyor: Dönüştürme, yaratma ve satma. Dönüştürmenin halihazırdaki iş yapısının e - iş platformuna taşınması olarak algılanması gerektiğini kaydeden Siemens, yaratma`nın ise ileri adımlar atarak yaratıcı ve yeni çözümler, e - temelli iş modelleri geliştirmek olduğunu ifade ediyor. Örnek olarak ise hem satma hem de satın alma işlemlerinin gerçekleşebildiği internet pazarları yaratma projelerini gösteriyor. Satma alanında ise şirketin geliştirdiği e - iş çözümlerinin piyasaya sürülmesi en önemli adım olarak görülüyor. Şirket yetkilileri, şu anda e - iş çözümlerinin piyasaya sürülmesi olgusunun Siemens için bir realite olduğunu, amaçlarının daha da etkili ve gelişkin bir seviyeye ulaşmak olduğunu belirtiyor.


Siemens Yönetim Kurulu Başkanı ve Genel Müdürü Dr. Heinrich Pierer, dünyanın en büyük sanal yapılanma kompleksini Münih`te açarken yaptığı konuşmada Siemens`in internet temelli bir şirket olma yönünde attığı ve atacağı adımları anlatıp söz konusu atılımlarıyla yeni ekonominin yaratılmasında öncülük yaptıklarını iddia etti. Siemens`in girişimini Özü itibarıyla Yeni Ekonomi şirketi yaratmak şeklinde özetleyen Pierer, Siemens`in eski ekonomiden gelen tecrübelerini yeni dünyaya uyarlayarak internet temelli bir şirket haline geleceğini söyledi.
Siemens, internet dünyasına başarılı bir geçişin sağlanabilmesi için öncelikle dünya geneline yayılan dev bünyesindeki bütün birimlerin birbiriyle haberleşmesi, dolayısıyla şirketin tecrübeleri ve bilgi birikiminden yararlanabilmeleri için bilgi yönetimi sistemi kurmak gerektiğini düşünüyor. Şirket çalışanlar, birimler ve yöneticiler arası etkin iletişim anlamına gelen girişimi hayata geçirmiş durumda.


E- İŞ PROJESİ;

Şirketin internet temelli yeniden yapılanma yönündeki en önemli adımlarından biri halihazırda varolan işlerini tamamıyla e - iş altyapısının üzerine oturtma projesi. Siemens, e - iş temelli bir sisteme geçmelerindeki ana nedenin çok kısa bir süre içinde, e - ticaretten daha ayrıntılı anlamlar içeren e - işin dünya ekonomisinin kalbi haline gelecek olması olduğunu söylüyor. Bu nedenle ilk adım olarak şirket içi e - iletişim ağını kurmaya yönelen Siemens, e - işin bilgi yönetimi, e - tedarik, iç değer yaratımı ve e - ticaretten oluştuğuna dikkat çekerek girişimlerinin bu temeller üzerine oturduğunu kaydediyor.

BU DÖRT TEMEL SİEMENS BÜNYESİNDE ŞÖYLE ANLAMLANDIRILIYOR;

1- Bilgi yönetimi: Şirket, bilgi yönetimini ShareNet organizasyonuyla hayata geçiriyor. İnternet temelli bir şirket yaratmanın ilk adımı olarak algılanıyor. Tüm birimleriyle birlikte Siemens`in bir bütün haline gelmesi için gerekli bilgi - tecrübe iletişimini içeriyor.

2- E-tedarik: Halihazırda yıllık 35 milyar Euro olan şirketin satın alma aktiviteleri ilgilendiriyor. Şirket tedarik işlemlerini tamamen elektronik ortama taşımayı hedefliyor. Halihazırda toplam tedariğin yüzde 10`unu oluşturan e - tedariğin, önümüzdeki 3 yıl içinde yüzde 50`ye çıkarılması hedefleniyor.

3- İç değer yaratımı: Bu sistemle mühendislikten lojistiğe kadar tüm alanların e - yetenekli hale getirilmesi hedefleniyor. Aynı amaç, işe alma, işçi yetiştirme ve seyahat yönetimi gibi alanlar için de geçerli. Mesela, Siemens`in faaliyete geçirdiği e - işe alma sistemine halihazırda yılda 30 bin kişi başvuru yapıyor. Siemens`in seyahat yönetimi intraneti de ayda yaklaşık bir milyon kez ziyaret ediliyor. Şirket, şu anda tek tek faaliyet gösteren bu alanların entegrasyonunu hedefliyor.

4- E - ticaret: Siemens tüm ürün zinciri için bir e - ticaret ve müşteri ilişkileri yönetimi projesini uyguluyor. Şirket e - ticareti, şirketler için B2C, iş ortakları için B2B organizasyonuyla hayata geçiriyor. Bu sayede Milan`daki bir toptancı cep telefonuyla İtalya biriminden sipariş yapabiliyordu ancak artık internet aracılığıyla Almanya`daki merkezden siparişini yapma imkanına kavuşacak. B2C sayesinde ise tüketiciler doğrudan sipariş yapabilecekler. Siemens`i şu anda gündü 10 bin müşteri ziyaret ediyor ve mal talep ettiğinde 48 saat içinde alabiliyor. Siemens ayrıca internet alış veriş kartı hizmeti de sunuyor.
E - ticaretin Mobil İş ortamında da gelişmesine paralel olarak, Siemens Mobil Alışveriş, Mobil Bankacılık, Mobil Seyahat ve Mobil Brokerlık alanları da oluşturuyor.


SİEMEN`İN AVANTAJLARI;

Yeni ekonomide Siemens, eski ekonomi dünyasının önde gelen aktörlerinden biri olmanın getirdiği birçok avantaja da sahip. Son birkaç yıl içinde şirket kültüründe önemli değişikliklere imza atan Siemens, teknolojik gelişmeler alanında önde gelen bir firma olmanın getirilerinden de yararlanıyor. Genel hatlarıyla Siemens`in avantajları şöyle sıralanabilir:

1 - Markanın getirdiği güç: Uzun yıllardan bu yana dünya ekonomisinde tartışılmaz bir isme sahip olan Siemens`in marka güvenilirliğini sağlamak gibi bir sorunu bulunmuyor. Siemens ismi, şirkete eskiden kalan olumlu bir miras.

2 - Global iş ağı: Siemens halihazırda 190 ülkede faaliyet halinde. Bu kadar geniş bir ağa sahip olan Coca Cola dışında hiçbir şirket bulunmuyor. Söz konusu durum başarılı bir e - iş girişimi için hayati önem taşıyor, üretkenlik ve etkililiğin artırılmasındaki potansiyel getirisi çok büyük.

3 - Global insan ağı: Dünya genelinde Siemens bünyesi içinde yaklaşık 440 bin insan çalışıyor. Bu kitlenin yüzde 10`una denk düşen 50 binden fazla çalışan araştırma ve geliştirme birimlerinde yer alıyor. Dünyanın her köşesinde, kültüründe Siemens çalışanı bulunuyor. Bu durum özellikle bilgi paylaşımı açısında çok büyük bir avantaj sağlıyor.


Siemens, eski olmasından gelen avantaj sayesinde iş hizmeti alanında dev projelere adını yazdırabiliyor. Son gelişmeler paralelinde genç, dinamik ve ismi duyulmamış girişimcilerle de irtibata girmeyi gereklilik olarak görüyor. Yeni ekonominin küçük kaplanlarıyla da ilişkiye girmenin güçlü varoluşlarını sürdürebilmek için zorunlu olduğunu inanıyor. (FİNANSAL FORUM)


 

Hisse Başarıyla eklendi