Serve Kirtasiye, 98 Sonu Itibari Ile 2 Trilyon 850milyar Lira Ciro Hedefliyor.

14.01.1999 - 00:00 | Son Güncelleme :


Serve Kirtasiye Genel Muduru Tamer Demirsu, 1998 yilinda hedeflerin yuzde 100`unun gerceklestigini soyledi. En buyuk hedeflerinin kendi ayaklarinin uzerinde durarak ozkaynaklarini guclendirmek oldugunu belirten Demirsu, 1999 yilinda yatirim yapmayi planlamadiklarini ifade etti. 1999 yilinda urun cesitliligini artirmayi hedeflediklerini soyleyen Demirsu, ayrica Serve markali urunlerin cirosunu da artirmayi planladiklarini kaydetti. 1997-1998 yillarinda emek yogun uretimden, teknoloji yogunluklu uretime gecmeye basladiklarini belirten Demirsu, bu konuda sunlari soyledi. `1998 sonuna kadar yurtdisindaki firmalar ile anlasma yapip emek yogun islerimizi yurtdisinda yaptirma karari aldik. Sirket bunyesinden isci cikarmanin temelinde bu karar yatiyor. Cok daha ucuza kendi dizayn ve markaniz ile yurtisinda uretim yaptirabiliyorsunuz. Umraniye`deki fabrikamizda ise teknoloji yogunluklu uretim yapmaya karar verdik. Bu fabrikada mekanik kursun kalem, kalem ici (min), klosor, ayraclar ve telli dosyalarin uretimi yapiliyor. Tombow markasi ile uretimi yapilan mekanik kursun kalem ve min`deki yurtici pazar payimiz yuzde 70 oraninda. Telli dosyada ise yuzde 15 oraninda pazar payimiz var.` 1998 yilinda 500 bin dolara yakin ihracat gerceklestirdiklerini belirten Demirsu, Ispanya, Misir, Romanya, Azerbaycan ve Israil ile ihracat iliskilerinin oldugunu soyledi. Kirtasiye sektorunde maliyetle ilgili olarak ihracata ozel bir ilgi gosterilmesi gerektigini dusunen Demirsu, emek yogun uretimden teknoloji yogun uretime gecmeleri ile birlikte urun maliyetlerinde azalma gerceklesmesini beklediklerini soyledi. Bu yil urun cesitliligi ile ithalat miktarinin artacagini ve Almanya, Japonya, ABD ile ithalat iliskilerinin oldugunu belirten Demirsu, yurtdisindaki firmalara 1998 yilinda 3 milyon dolarlik borc odemesi gerceklestirdiklerini belirtti. Hala 1.3 milyon dolar borclarinin bulundugunu belirten Demirsu, 1999 yilinda da bu borcu odeyeceklerini vurguladi. 1999 yilinda ilave bir borclanma yapmayacaklarini belirten Demirsu, borclanma ihtiyacinin olmadigini soyledi. urun cesitliligini artirmayi ve bu urunleri emegin ucuz oldugu ulkelerde uretmeye devam edeceklerini belirten Demirsu sozlerine soyle devam etti. `Satis ve pazarlamada yatay bir orgutlenmeye gecildi. Bu sayede musteri ile ic ice olmayi hedefliyoruz. Ankara, Izmir ve adana`da bolge mudurlukleri kuruldu. Bu bolge mudurlukleri sayesinde satislarimizda istikrarli bir artis bekliyoruz. Steadler markasi temmuz ayinda distributorlerimiz arasina katildi. Bu markadan 1998 yilinda istenilen erimi alamadik. Fakat 1999 yilinda cok buyuk bir ciro patlamasi gerceklestirmeyi hedefliyoruz. Bunun yani sira bayilere yonelik olarak aktif puanlama uygulamasina baslandi. Bu yeni bir pazarlama sekli. 1998 yilinda bu projenin alt yapisini hazirladik. Su anda 600 tane Serve Aktif uyesi var. Her 20 ile 40 milyon liralik yapilan alisveris icin, aktif puan kazaniliyor. Belli aktif puanlara sahip olanlar cesitli hediyeler kazaniyor.` (DUNYA)
 

Hisse Başarıyla eklendi