Sentim, KOBİ`lere Yöneliyor

05.12.2000 - 00:00 | Son Güncelleme :


KRN bilgisayarlarının üreticisi ve Dell`in Türkiye Distribütörü Sentim, önümüzdeki yıl KOBİ`lere yönelmeyi planlıyor. Sentim, öncelikle tekstil sektörüne proje üretmeyi hedefliyor.


Dell`in Türkiye Distribütörü ve KRN bilgisayarlarının üreticisi Sentim, önümüzdeki yıl tümüyle KOBİ`lere yönelecek. Ürün yelpazesini KOBİ`lere uygun geliştirecek olan Sentim, ilk etapta tekstil sektörüne yönelik bir proje geliştirecek. 2001 yılında Sentim`in tamamıyla KOBİ`lere yöneleceğini belirten Sentim Bilgisiyar Teknoloji İletişim Sanayi ve Ticaret Satış ve Pazarlama Direktörü Veli Tan Kirtiş, öncelikle tekstil sektörünü hedeflediklerini söyledi. Türkiye`de bulunan 1 milyon KOBİ`deki bilgisayarlaşma oranının yüzde 20 oluğuna dikkat çeken Kirtiş, bu alanda büyük bir potansiyel bulunduğunu vurgulayarak şunları söyledi: `Sentim`in bilgisayar markası KRN son 10 yıldır ev kullanıcılarına hitap ediyordu. 1 yıldır kurumsal pazara, kamu pazarına lanse ettik. 2001 yıl içinde KRN`nin bütün hedefi KOBİ olacak, ürün yelpazelerini tamamen ona göre şekillendiriyoruz, yeni ürün kategorileri koyuyoruz onun içine. Makul fiyatlı yüksek performanslı teknolojiler planlıyoruz. KOBİ`lere yönelmemizin nedeni ise Türkiye`de yaklaşık 1 milyon KOBİ`nin olması. Bunların bilgisayarlaşma oranı yüzde 15 - 20 arası. Yüzde 80`i bilgisiyar sahibi değil ama büyük kısmı almak zorunda çünkü başka türlü var olamayacaklar. Bu işten anlamayan kişiler KOBİ`lere geçici çözümler bulup onları yıldırmazsa, bu pazar çok hızlı büyüyecek. Doğru çözümü, doğru fiyatlarla götürmek gerekiyor. Bu konuda yeni ürünler sunacağız. Server alanında sıkıntımız yok, yazılımımızı kendimiz yapıyoruz.`


20 BİN DOLARA PROJE;

Sentim`in tekstil sektöründeki KOBİ`lere yönelik olarak projelerin bir KOBİ`ye 20 bin dolara mal olacağını kaydeden Kirtiş, doğru donanım, doğru yazılım ve doğru çözüm sunmanın önemli olduğuna işaret etti. KRN`nin üretimine 1991`de başladıklarını anlatan Kirtiş, ISO 9001 standardına sahip ürünün aylık 60 - 70 bin adetlik üretim kapasitesi bulunduğunu ancak bunun yüzde 25`ini kullandıklarını belirtti. Pazarı genişletmeyi amaçlayan KRN`nin Türkiye genelinde 150 satış noktası bulunduğunu açıklayan Kirtiş, yüzde 1.5 - 2 pazar payına sahip olduklarını ifade etti.


100 MİLYON DOLAR CİRO HEDEFLİYOR;

Geçtiğimiz yıl 32 milyon dolar ciro gerçekleştiren Sentim`in, bu yılı 65 milyon dolar ciro ile kapatmayı planladığını belirten Veli Tan Kirtiş, önümüzdeki yıl 100 milyon dolar ciro hedeflediklerini açıkladı. Sentim`in aynı zamanda Dell firmasının Türkiye Distribütörü olduğunu hatırlatan Kirtiş, birçok firmanın sistem entegratörlüğünü de yaptıklarını belirtti. Haziranda Sentim`in bünyesinden ayrılan hizmet firması Sentim Destek`in sistem entegratörlüğüne yöneleceğini kaydeden Kirtiş, `Sentim Destek, satış pazarlama ağırlıklı bir şirket olacak. Sentim hem üretim, hem ithalat yapıp bir markayı kurumsal müşteriye ve son kullanıcıya ulaştırıyor, hem de sistem entegratörlüğü yapıyor` dedi.

Dell`in satış organizasyonununu hedef kitlesine göre biçimlendirdiklerini ifade eden Kirtiş, şöyle konuştu:

`Dell, KOBİ`lere telefonla, son kullanıcıya internet ortamında, kurumsal müşteriye direkt satış yapıyor. Bu satış kanalını bu yılın başında kurduk. Dell, dünyada direkt servis vermeyen bir kurum, çözüm ortakları vardır. Bunun bir ileri aşaması, o ülkede birtakım servis firmalarıyla anlaşıp, dünyada verdiği servis standardını oraya taşır. Şu anda Dell, Türkiye`de Sentim Destek ile yapıyor bu işi. Kutu satışı artık dünyada ve Türkiye`de ölmeye başladı. Satış sonrası hizmetlere bakılıyor artık. Hizmet kısmına çok iyi yatırım yapmak gerekiyor. Müşteriyle birebir kontak kurabilmek, müşteriyi anlamak önemli. Müşteri odaklı, talaplere uygun ürün ve hizmetleri tanımlaplayıp, optimum fiyatla sunmak hedefimiz, bu amaçla Call Center kurduk.`


600 BİN ADETLİK PAZAR;

Dell`in Amerika`da yüzde 20 pazar payı bulunyuor. Türkiye`de 3 yıldır bulunan Dell`in PC`lerdeki pazar payı yüzde 3 - 4, Notebook`larda ise, yüzde 10`un üzerinde. Dell`in dünyadaki stok süresi 7 gün. Türkiye`de PC, server ve notebook`ta toplam 600 bin adetlik pazar bulunuyor. Geçen yıla oranla PC pazarı yüzde 20 büyürken, notebook pazarı yüzde 300 büyüdü. (FİNANSAL FORUM)


 

Hisse Başarıyla eklendi