Şener: Gecikmenin nedeni biz değildik

16.07.2003 - 09:24 | Son Güncelleme :


Yılan hikayesine dönen Atatürk Havalimanı`nın 3`üncü pisti nihayet devreye girdi. Müteahhit Sadri Şener`in firması Simge İnşaat`ın yaptığı pistin inşaatı 1998`de başlamıştı.

3 bin metre uzunluğunda ve 45 metre genişliğindeki pistin yapımı 1.8 trilyon liraya ihale edildi. Ancak gecikme ve ek maliyetlerle pist 42.2 trilyona mâl oldu.

Şener, işin neden bu kadar uzadığını şöyle anlatıyor Pistin yapımı aslında 2001`de bitirildi. Ancak pist bittiği halde özel hangar yerlerinin idare tarafından yıkılmaması nedeniyle teslimi gecikti. Uzamanın nedeni biz değiliz. Yeni bakanın sıkı takibi sonucunda küçük uçak hangarlarının yıkılması ile sorun çözüldü. Böylece ihale sürecinin teknik olarak bitmesi için gerekli olan kabul yapılabildi.

Şener, DHMİ ile aralarında teknik anlaşmazlıklar bulunduğunu belirterek, Bunlar bilirkişi vasıtasıyla çözülecek konular. Bugün itibariyle bilirkişiye başvurduk. Şu anda diğer meydan inşaatları ile karşılaştırıldığında yüzde 60 tenzilatla en ucuz meydan burasıdır. Aynı gün ve yıl ihale edilen hiçbir meydan daha bitmemiştir. Günde 500 uçağın inip kalktığı bir limanda bu işi başarabilmek çok zordur dedi.
 

Hisse Başarıyla eklendi