Selülit reklamı cezalandırıldı

14.04.2004 - 08:06 | Son Güncelleme :


Bakan Coşkun`un `ahlaka aykırı` bulduğu ürünlerin reklamları, `testte etkisiz çıktığı için` durduruldu

Reklam Kurulu, selülit reklamını `ahlaka aykırı` bulan ve `Bu konuda sonuna kadar gitmeye kararlıyım` diyen Sanayi Bakanı Ali Coşkun`u haklı buldu. Reklam Kurulu Başkanı ve Tüketicinin ve Rekabetin Korunması Genel Müdürü Özcan Pektaş, kırışıklık giderici kremlerin reklamlarını yapan 3 firmaya 45`er milyar liralık ayrı ayrı idari para cezası verildiğini açıkladı.

Çarşı Mağazaları`nın reklamı üzerine yaptığı çıkış sonrasında basında yer alan eleştirileri `haksız` bulan Bakan Coşkun, selülit reklamları için resen soruşturma açtırdığını, reklamlarda yasalara aykırı bir durum tespit edilirse,

44 milyar 975 milyon lira para cezası verileceğini duyurmuştu.

İDARİ VE PARA CEZASI

Reklam Kurulu`nun Başkanı Pektaş, dün yaptıkları toplantıda, kırışık önleyici krem adı altında satılan ürünlerin yasalara aykırı reklam verdiklerinin belirlendiğini belirterek şunları kaydetti:

`Retinol, Clarins ve Vichy`den alınan örnekler Hacettepe Üniversitesi`nde test edildi. Gelen raporlar üzerine söz konusu kremlerin reklamlarda belirtildiği gibi herhangi bir etki yaratmadığı sonucuna varıldı. Halen sırada 5-6 daha krem firması incelemede bulunuyor. Bu firmalara gerekli tebligatlar yapıldıktan sonra idari para cezası uygulanacak.

Clarins reklamlarını yapan Çarşı, Tekin Acar ve Clarins firmasına ayrı ayrı 45`er milyar lira para cezası verilmiştir.

Bu arada firmalara reklam durdurma ve düzeltme cezası da verildi. Firmalar reklamlarını düzeltme yoluna gitmezlerse ayrıca durdurma ve düzeltme cezasıyla da karşı karşıya kalacaklar. Bu davalarda dava süresi açık olacak.

Yargıda Reklam Kurulu kararından farklı bir karar çıkarsa da bunu kamuoyuna yine açıklayacağız.``

Özcan Pektaş ayrıca, kişiye özel yatak ile bitkisel ürün reklamları veren bazı firmaların da cezalandırıldığını açıkladı.

AHLAKA AYKIRI BULDU

Sanayi ve Ticaret Bakanı Ali Coşkun, gazetelerde yer alan bir krem reklamında sırttan gözüken çıplak kadın fotoğrafının kullanılmasını, `aldatıcı` ve `örfümüze aykırı` buldu. ATO ile TSE`nin 15 Mart Dünya Tüketiciler Günü`nde düzenlediği `Tüketici Hakları ve TSE` konulu panelin açılışında konuşan Coşkun, eşi aracılığı ile 10 üstdüzey bürokratın eşine söz konusu kremi kullanıp, kullanmadıklarını sordurduğunu, dört kişinin kullandığını öğrendiğini belirterek, şunları söyledi: Demek ki reklamlar tüketiciyi aldatıcı olabiliyor. Kaldı ki reklamın, kutsal bildiğimiz kadını istismar etmemesi lazım.` Fotoğrafı da dinleyicilere gösteren Coşkun, Sinan Aygün`den söz konusu kuruluşları uyarmasını rica etti. Çarşı Mağazaları`ndan yapılan açıklamada ise, `Konuşma özgürlüğü nasıl siyasal özgürlüğün temeli ise, pazarlama ve reklam özgürlüğü de piyasa ekonomisinin temelidir` denildi.


 

Hisse Başarıyla eklendi