Sektör Bizsiz Olmaz

24.11.2000 - 00:00 | Son Güncelleme :


Verilerin pekçok şeyi açıkladığını söyleyen Starcom Genel Müdürü Eren Faks, medya şirketlerinin ağırlığının her geçen gün arttığını belirtiyor.


Geçen yılın ortalarında Markom Leo Burnett bünyesinde çalışmalarına başlayan Starcom, kötü geçen bir yılın ardından hızlı bir gelişim gösterdi. Starcom Genel Müdür Eren Faks, bu gelişimi kendi ajanslarının avantajı kadar medya şirketlerinin, sektörde her geçen gün daha çok kabul görür olmasına bağlıyor. 1999 yılı çeşitli sebeblerden sektörün beklentileri doğrultusunda geçmedi diyen Faks, dört kişi ve dört müşteri ile yola çıkmalarına karşın, bu yıl 10 kişilik bir kadro ve 15 müşteriye ulaştıklarını belirtiyor. Genç bir ekipten oluşan Starcom 2001 yılı sonunda hatırı sayılır bir medya ajansı olmayı hedefliyor.Reklamcılar Derneği`nin açıkladığı veriler doğrultusunda, medya sektörünün büyüklüğünün yaklaşık olarak 1 milyar dolar olduğuna dikkat çeken Faks, televizyon ve basın harcamalarının, eşit ağırlıklarla, toplam harcamaların yüzde 80`ini oluşturduğunu vurguluyor. Faks`a göre, bu büyüklüğün çoğunluğu medya ajansları dolayısıyla gerçekleşiyor.


Reklamverenlerin medya planlama ve satınalma şirketleri ile çalışması gerektiğine inanan Faks, Neden sorusunu şöyle yanıtlıyor: Özellikle iletişim sektöründeki hızlı gelişime paralel olarak medya ortamı da gün geçtikçe şekil değiştiriyor. Mesajların ulaştırtırıldığı hedef gruplarında da medya tüketim alışkanlıkları farklılaşıyor. Medya ortamındaki ve hedef gruplardaki değişikliklerin izlenmesi başlıbaşına bir profesyonellik alanı haline geldi.İnternetin verimli ve sıcak bir ileteşim kanalı haline geldiğine dikkat çeken Faks, her geçen gün internet ve televizyonun birbirine yakaştınığı belirtiyor. (YENİ BİNYIL)

 

Hisse Başarıyla eklendi