Sektör 2000`de Büyüdü

11.12.2000 - 00:00 | Son Güncelleme :



AXA OYAK Sigorta Genel Müdür Yardımcısı Besim Ergun, sigorta sektörünün 2000`in ilk dokuz ayında reel olarak yüzde 42.1 oranında büyüdüğünü söyledi
Türk sigorta sektörünün ilk 9 aylık performansını değerlendiren AXA OYAK Sigorta Genel Müdür Yardımcısı Besim Ergun, Enflasyonun yüzde 50`ler seviyesinde seyrettiği 2000 yılında sektörümüz yüzde 40 civarında bir reel büyüme gösterdi dedi. AXA OYAK Sigorta`nın ise aynı dönemde yüzde 152`lik bir gelişme sağladığına dikkati çeken Ergun, böylece 100 trilyon liralık prim üretimini geçen ilk Türk sigorta şirketi olduklarını kaydetti. Ergun, sektörün genel durumunu şöyle değerlendirdi:

2000 yılının ilk 9 aylık konjonktüründe bankalar özellikle bireysel müşteriler alanına yöneldiler. Bireysel kredi faizlerinin ciddi biçimde gerilemesi, insanların tüketim eğilimlerini artırdı. Özellikle otomotiv kredilerinde yaşanan patlama kaza branşının yüzde 108`lik bir büyüme gerçekleştirmesine sebep oldu. Sektörümüzde, ertelenmiş talebin ve banka kredilerinin patlaması, geçen yıl yaşanan iki büyük depremin konut poliçe sayılarını ciddi bir biçimde artırması 2000 yılının prim üretim rakamlarını olumlu etkiledi. İlk 10 şirketteki prim üretim artışı ilk 9 ay için yüzde 111.1`e ulaştı. Sektördeki teknik kârlılıklar bir miktar düzeldi. Ancak, prim üretimindeki artış olması gereken düzeye ulaşmadı. Depremi de içeren yangın poliçesine baktığınızda 870 bin olan yangın poliçesi sayısı, 2000`de bir milyona ulaşmış. Bu artış poliçe sayısı olarak yetersiz. Ama sonuçta sektörümüz 2000`in ilk 9 ayında reel olarak dolar bazında yüzde 42.1 büyümüştür.

2000 yılında sigorta şirketlerinin verimliliğe önem verdiğini, fiyatlandırma konusunda hassas davranmaya başladığını vurgulayan Ergun, şirketlerin maliyetleri kontrol altında tutmaya çalıştıklarını kaydetti. Sigortalı açısından bakıldığında ise sigorta şirketi seçiminde artık hasar ödeme süresi, ürün farklılıkları, hizmetin kalitesi gibi kriterlerin ön plana çıktığını vurgulayan Ergun, Müşteriler fiyattan daha çok verilen hizmetin kalitesine güvenirliliğine şirketin ve ürünlerin içeriklerine dönüp bakmaya başladılar diye konuştu.(RADİKAL)
 

Hisse Başarıyla eklendi