Ruslar Internete Efes`le Girecek

02.10.2000 - 00:00 | Son Güncelleme :


Efes Pilsen bira pazarının üçte birinin kontrol ettiği Rusya`da gelir düzeyi düşük Ruslar için İnternet - Pub lar açmaya hazırlanıyor. Efes Pilsen, eğitim düzeyi çok yüksek ancak gelir düşük olan Rus hakkında internet- pub açmayı planlıyor. Efes İçerik Grubu Başkanı Muhtar Kent, bar ya da pub gibi mekanların özellikle havaların soğuk olduğu ülkelerde bira tüketimine çok uygun yerler olduğunu belirterek, "Rusya`da bilgisayar ve biranın birleştiği yeni mekanlar yaratacağız. Buralarda internete giriş bedva olacak. İnsanlar bu internet Pub`lara gelip internete girecekler ve bira içeçekler." dedi. Şu an proje aşamasında olduğunu ve henüz maliyet unsurlarını belirtmediklerini ifade eden Kent, "Bu proje bazı Batı Avrupalı ve Rus şirketlere ortak olarak geliştirilecek." diye konuştu. Projenin portal konusundaki altyapı çalışmasını Batı Avrupalı bir şirketten alacaklarını belirtirken Kent, Ruslar`dan ize " Mekan konusunda yardım alacağız." dedi. "Rusya`da üçüncü fabrika." En Büyük yurtdışı pazarı Rusya`nın dışında Kazakistan, Romanya ve Ukrayna`da bira fabrikaları bulunun Efes2in, yakında beşinci bir ülke`de yatırım haberi gelecek. Henüz anlaşmalare sonuçlanmadığı için bu konuda açıklama yapmaktan çekinen Kent, "Mevcut ülkelere tevsi yatırımlar yapıyoruz. Rusya`daki fabrikamızın kapasitesi 3 yıl yeter diyorduk ama bir yıl sonra bugün, 150 milyon litre`den çıkıyoruz. Rostov`da yeni bir bira fabrikası kuruyoruz. Ayrıca üçüncü fabrika kurmak içinde yer arıyoruz. Rusya`nın dışında ise başka bir ülkede yeni bir yatırımımız olacak. diye konuştu. "Dördüncü yerel marka yolda." Muhtar Kent, geçen yıl yurtdışı bira satışlarının yaklaşık yüzde 12`si iken yıl sonunda bu oranın yüzde 22 olmasını beklediklerini kaydetti. "Yurtdışı pazarı öyle gelişiyor ki." diyen Kent, "amacımız önümüzdeki 3-5 yıllık dönemde yurtdışı yurtiçine eşitlemek. Şu anda yurtdışı, yurtiçi toplamının yüzde 22`si , bunu yüzde 50`ye çekmek istiyoruz. Bu nedenle bu dört ülkede ve yeni ülkelerde daha çok yatırım yaptığımızı göreceksiniz." dedi. Efes Pilsen`in yurtdışındaki ana stratejisiğnin yerel markalar yaratmak olduğunu sa belirten Kent, Moskova`da "İhtiyar Değirmenci." Romanya`da "Caraiman" Kazakistan`da ise "Karagandanski" yerel markalarıyla pazarda birinci olduklarını söyledi. Kent, ayrıca Ukrayna`da "Cornemoor" adıyla yeni bir marka sayısını dörde çıkardıklarını belirtti. Kent, tahmini 30 ülkeye ihracat vasıtasıyla Efes Pilsen`i pazarladıklarını söyledi. "Türkiye`de tüketim 11 litre." Türkiye bira pazarına gelince, Yunanistan, Bulgaristan ve Romanya gibi ülkelere göre bira tüketiminin çok düşük olduğunu dile getiren Kent,"Türkiye`de yıllık tüketim miktarı 11 litre. Civar ülkelerde 4 misli, Rusya`da 3 misli. Almanya ve Çek Cumhuriyeti ile kıyaslanamaz, çünki yüz litrenin üzerinde" dedi. Önümüzdeki 5 yılda her yıl büyümeyi planlıyoruz. Şu an yeni fabrika planlamıyoruz ama mevcut fabrikalarda kapasite artışı olacak. Şu an 5 fabrika yılda 950 milyon litre kapasitemiz var. Henüz buraya erişmiş değiliz. Tam kapasite üretim trendine geçince üretim trendine geçince yeni yatırımlar başlayacaktır. Bizde yıllık değil aylık kapasiteler önemli. Şu an yaz aylarında yüzde 85 kapasiteye ulaşmış durumdayız. Bu önümüzdeki 2 - 3 yıllık dönemde tevsi ve kapasite artışına gitme durumu olacak anlamına geliyor." Kent, "bu yıl son 2.-3 yılın en iyi satışını yani en az 8`lik bir artış bekliyoruz dedi." (YENİ BİNYIL)
 

Hisse Başarıyla eklendi