Real Büyük Oynuyor

19.12.2000 - 00:00 | Son Güncelleme :


Cumhurbaşkanı Ahmet Necdet Sezer`in de alışveriş için tercih ettiği marketlerden biri olan Alman Real, 2005 yılına kadar mağaza sayısını 30`a çıkarmayı hedefliyor

Türkiye`de üç yılda altı mağaza açmayı başaran Alman hipermarket kuruluşu Real, büyük oynuyor. 2005 yılında her biri 10 bin metrekare büyüklüğünde 25-30 markete ulaşmayı hedeflediklerini söyleyen Real Hipermarketleri Genel Müdürü Servet Topaloğlu, mağaza başına 10 milyon marklık yatırım yapacaklarını açıkladı. Ucuz ve kaliteli ürünleriyle tanınan Real`in en gözde müşterilerinden biri Cumhurbaşkanı Ahmet Necdet Sezer. Cumhurbaşkanı Sezer`in Ankara Bilkent`te bulunan Real mağazasından sade bir vatandaş gibi alışveriş yaptığını belirten Topaloğlu, Bir keresinde gelip kıyma almış. Çünkü bizim etlerimiz çok meşhurdur dedi.

Bu yıl bir rekora imza atarak dört mağaza birden açtıklarını dile getiren Topaloğlu, 2001`de hız kesip sadece iki marketi faaliyete geçirmeyi planladıklarını anlattı. Hiç bir zaman Türkiye`nin en büyük hipermarketçisi veya perakendecisi olmayı amaçlamadıklarını ifade eden Topaloğlu, Bizim hedefimiz Türkiye`nin en kaliteli hipermarketçisi olmak. Bunu yaptığımızda günün birinde Türkiye`nin en büyük hipermarketçisi de olacağız diye konuştu.

2001`de toplam 80 bin metrekare satış alanına ulaşıp, 300 milyon dolar ciro yapmayı amaçladıklarını vurgulayan Topaloğlu, yeni mağazaların İstanbul`un Avrupa yakasında ve Ankara Etlik`te olacağını açıkladı.

Perakende cazip sektör

Kârlardaki azalmaya ve yoğun rekabete rağmen perakende sektörünün işini bilenler için hâlâ çok cazip olduğunu vurgulayan Topaloğlu, Cazibesi Türkiye`nin 63 milyonluk nüfusundan, 27 yaş ortalamasından ve tüketime açık bir toplum olmasından kaynaklanıyor dedi. Pazarda reel anlamda yüzde 6-7`lik büyüme olduğunu söyleyen Topaloğlu, Bütün sanat mutfağa girip tüketicilerin ihtiyacı olan mönüyü çıkarmak. Perakende sektöründe faaliyet gösteren kuruluşlar kıstas olarak birbirlerini alıyor. Tüketiciyi değil. Yani tüketicinin ne istediğinden çok rakibin tüketiciye ne verdiği onlar için önemli. Bu da hiçbir zaman talep edilen mönü değil. Oysa yabancı perakende kuruluşları böyle düşünmüyor diye konuştu. Türk tüketicisinin bir çatı altında bütün ihtiyaçlarını karşılamayı sevdiğini belirten Topaloğlu, kalitenin yüksek, fiyatın da ucuz olmasının Türk insanı açısından önemli olduğunu anlattı. Topaloğlu`na göre Türk tüketicisi Avrupalılardan farklı olarak alışverişe öğlenden sonra başıyor ve akşam geç saatlere kadar uzatıyor. Bu da alışverişi bir eğlence olarak görmesinden kaynaklanıyor. (RADİKAL)
 

Hisse Başarıyla eklendi