Pamukbank`tan Girişimci Bankacılık

20.10.2000 - 00:00 | Son Güncelleme :


Pamukbank başlattığı Girişimci Bankacılık kampanyası ile 2 yılda 100 bin müşteriye ulaşmayı hedefliyor. McKinsey ile yürüttüğü projeyle şubelerinin işleyiş tarzını yeniden reorganize eden ve yıllık cirosu 3 milyon dolara kadar olan tüm girişimcilere yeni bir bankacılık hizmeti sunmaya başlayan Pamukbank KOBİ`ler başta olmak üzere tüm girişimcilere ulaşmayı öngörüyor.

Geçmişte bankaların çoğunlukla büyük müşterilerin peşinde olduğunu belirten Pamukbank Genel Müdürü Orhan Emirdğ, Yeni dönem bankacılıkta girişimciler kredi uygulamasında daha rahat geri ödemenebilir faizlerle borç alabilir hale gelecek. Ancak biz olayı sadece kredi ilişkisi olarak değil bankadaki tüm işlemlerin yüksek hizmet kalitesiyle verilmesi şeklinde uygulayacağız dedi.

Bankacı`ya `cep`ten ulaşım

Emirdağ, Pamukbank`ın şubelerini müşteri odaklı olarak yeniden organize ettiğini vurgulayarak Girişimci Bankacılık bölümünde yeralan Müşteri İlişkileri Yönetmeni`nin müşterinin her türlü işleminden sorumlu olacağını, müşterilerin kendisine cep telefonundan bile ulaşabileceğini kaydetti.

Yeni organizasyon yapısı

Kendi işini kuran ve geliştirme çabası içinde olanların girişimci bankacılığın müşterilerini oluşturduğunu, bunları da üçe ayırdıklarını vurgulayan Emirdağ, şöyle devam etti: Bunlar arasında bankadan kredi kullanan müşteriler veya bankadan işlemlerini geçirenler yani çekini ve senedini tahsil edenler ve tasarruflarını değerlendirenler olabilir. Hatta bankalardan hiç kredi kullanmayan ve sadece işlemlerini geçiren ve hizmet almaya hizmetin bedelini ödeyen müşteriler de olabilir. Geçmişte bankacılıkta işle şube yönetimine bırakılıdğında genellikle rakamları büyütmek için büyük balıkların peşinde koşuldu. Yani büyük kredi verebileceği müşteriye şubeler daha önem verirlerdi. Şimdi yeni organizasyon yapısında Türkiye`nin büyük ilk bin 500 mütşterisini kurumsal bankacılık merkezlerimize verdik. Onlardan sonra da cirosu 3 milyon dolar ile 25 milyon dolar arasındaki ticari müşterilerimizi ticari bankacılık merkezleri dediğimiz 33 merkeze yönlendirdik. Bunların müşteri ilişkileri yönetmenleri tarafından takip ediliyor. Bundan geri kalan yıllık 3 milyon dolar cirosu olan müşteriler de girişimci müşteri olarak niteliyoruz.

Girişimci Bankacılık`a ayrılan şubelerde Müşteri İlişkileri Yönetmeni (MİY) adı verilen yöneticilerin yer aldığını belirten Emirdağ bir MİY`in yaklaşık 50 müşteriden sorumlu olduğunu kaydetti. Müşterinin repo, faiz, havale, kredi gibi her türlü işlemlerinden hatta karlılığından hedeflerine ulaşmasında MİY`in sorumluluk sahibi olduğunu belirten Emirdağ, ilk etapta şubelere dağılmış 350 MİY bulunduğunu vurguladı.(DÜNYA)
 

Hisse Başarıyla eklendi