Palm Hediyelik Eşya Oldu

06.11.2000 - 00:00 | Son Güncelleme :


Gelişen teknolojiyle birlikte hediyelerin içeriği de değişti.


Dünyanın en çok satan avuçiçi bilgisayarı olma ünvanını elinde bulunduran Palm, Türkiye`de de büyük rağbet görüyor. Cihazın Türkiye distribütörlüğünü yürüten Robotics Robot ve İletişim Cihazlar Genel Müdürü Turgut Kulaç ile Palm`in dünya ve Türkiye`deki gelişim süreci üzerinde konuştuk:


*Palm nasıl ortaya çıktı? İlk kez ne zaman kullanılmaya başladı?


Palm`in tarihçesi cep telefonları kadar eski. Ancak günümüz Palm`lerinin ilki olarak niteleyebileceğimiz ilk cihazı 1995 yılında bir mühendis tasarlamış. Çok dağınık yaşayan bu adam elindeki bilgileri unutmamak için küçük kağıtlara yazıp daha sonra da kaybedermiş. Bu düzensizliğe son vermek için elektronik bir cihaz yerleştirme gereği duymuş. Bunun üzerine ilk minyatür boyutlu cihazı tasarlamış.


* Palm`in ticari satış süreci nasıl gelişti?

Cihazın ticari olarak üretime geçmesi 1996 yılında ABD`de oldu. O zamanlar adı Pilot`tu, daha sonra Palm Pilot olarak tüm dünyaya yayıldı. Ama Palm`in satış patlaması yaptığı dönem ise 1998 yılında ABD`de yaşandı. 1999 yılında ise satış ve tanınma oranı en üst noktaya ulaştı.


* Sektörde Palm`in rakibi kimlerdir?

Palm`in iki rakibi var. Birincisi Microsoft`un geliştirdiği CE ve Pocket PC etrafında toplanan cihaz üreticileri. Diğeri de Palm`in işletim sisteminin rakibi olan yazılımlar.


* Palm ve Microsoft arasında yeni bir işletim sistemi savaşı yaşanabilir mi?

Bizim işletim sistemimiz tamamen açık bir platformdur. İsteyen ürünü geliştirme ve katkıda bulunma hakkına ve imkanına sahiptir. Bugün 110 bin programcı Palm için farklı programlar üretiyor. Bu açıklık Palm`in gelişmesindeki en büyük paya sahip.


* Palm`in dünya satışları nedir?

Palm 1999 yılında toplam 6 milyon cihaz sattı. Bu rakam sektörel pastanın yaklaşık yüzde 85`ine denk geliyor.


*Türkiye`de ne kadar satıldı?

Geçen yıl toplam 10 bin adet sattık. Ülkemizde de piyasa payımız yüzde 85`in altına düşmüyor. Bu yıl sene sonuna kadar 40 bin adet satmayı planlıyoruz. Bizim en büyük sorunumuz bu sayıda cihazı Türkiye`ye getirtmekte. Zira cihaza dünya çapında büyük talep var ve üretim bu talebi karşılama konusunda yetersiz kalabilir.


ASIL PATLAMA YILBAŞINDA;

* Bu talebin sebebi nedir?

Buna ek olarak ürünün sürekli yenilenen özellikleri ve düşen fiyatı eklendiğinde talep daha da artıyor. Ayrıca Palm`in bir de promosyon özelliği var. Örneğin, Türkiye`de yılbaşında hediye olarak teslim edilmek üzere çok sayıda sipariş aldık.


* Hedef kitlesi kim?

Bugüne kadarki satışlarımızda 25-35 yaş grubu dominant görünüyordu. Ancak son aylarda 17-25 yaş grubundan inanılmaz talep aldık.(SABAH)

 

Hisse Başarıyla eklendi