Otoda sert fren

03.04.2014 - 09:30 | Son Güncelleme :

3 aylık dönemindeki azalma yüzde 25’i buldu...

https://i.bigpara.com/i/55big/otomo1.jpg

Otomotiv satışları, mart ayında yüzde 31’le sert bir düşüş yaşarken, yılın ilk 3 aylık dönemindeki azalma yüzde 25’i buldu.

Türkiye’de Otomobil ve hafif ticari araç satışları geçtiğimiz ay sert bir fren yaparak yüzde 31 oranında gerilerken, bu yılın ocak-mart ayları toplamında düşüş yaklaşık yüzde 25 civarında gerçekleşti. Mart ayında 47 bin 581 adetlik satış olurken, ilk 3 ayda toplam satışlar 115 bin 272 adette kaldı. Geçen yıl aynı dönemde bu rakam 152 bin 604’tü.

Otomotiv Distribütörleri Derneği’nin verilerine göre mart ayında otomobil satışları, bir önceki yılın aynı ayına göre yüzde 27 düşüşle 37 bin 812 adet olurken, hafif ticari araç satışları da yüzde 42.5 azalarak 9 bin 769 adet oldu.

Otomobil satışları bu yılın ocak-mart döneminde 2013’ün aynı dönemine göre yüzde 22 azalarak 89 bin 347 adet, hafif ticari satışları da yüzde 32 düşüşle 25 bin 925 adet oldu.

TAŞIT KREDİLERİNİ KIYASLAMAK İÇİN TIKLAYIN...

Yılın ilk üç ayında dizel otomobil satışlarının payı yüzde 63’e, otomatik şanzımanlı otomobillerin payı ise 45’e yükseldi. Sedan otomobillerin payı ise yüzde 44.2 pay oldu.

Yenilerin etkisi oldu

Yılın başından bu yana satışların büyük bölümü stoktaki 2013 model araçlardan oluşurken, piyasaya yeni giren modeller, mart ayında bazı markaların “düşen pazara rağmen” geçen yıla oranla artışlarını artırmasını sağladı.

Mart ayında BMW, Mercedes, Nissan, Smart, Subaru ve Volvo, 2013 yılına göre daha fazla satış yapan markalar arasındaydı. Bununla birlikte Honda, ISUZU, Lancia, Mazda, Nissan, Seat, Subaru ve Volvo da yılın ilk çeyreği toplamında satışlarını geçen yıla göre artıran markalar oldu.

Lüks markalar Bentley ve Ferrari, ilk 3 ayda 2013’ün aynı dönemiyle aynı satış rakamlarını elde ederken, Porsche ve Maserati’nin satışlarında da artış oldu.

Güven endeksinde düşüş

ODD’nin açıklamasında, bu yılın ilk çeyreğindeki düşüşte kur ve faizdeki yükselişler, otomobil ÖTV oranlarındaki artış, kredi işlemlerine yönelik getirilen sınırlamalaın yanı sıra güven endekslerindeki düşüş, ekonomik aktivite, özel sektör yatırımları ve iç tüketimde yavaşlamanın rol oynadığı belirtiliyor.

Aynı açıklamada, seçim süreci, makro ihtiyati tedbirler, düşük büyüme süreci, Merkez Bankası’nın sıkı para politikası, gelişmekte olan ekonomilere ait büyümede ivme kaybı, varlık alımlarının ve global parasal teşvikin azaltılması gibi unsurların 2014 yılı içinde otomotiv pazarını etkileyecek etkenler arasında yer alacağı belirtildi.

 

Hisse Başarıyla eklendi