Nestle`nin Yeni Flörtü Hayat Su

29.10.2000 - 00:00 | Son Güncelleme :


Emirhan, Flora, Sansı derken, Nestle taktik değiştirdi. Şirketin, Sabancı`nın su şirketiyle görüşmeler yaptığı ileri sürülüyor. İçme suyu 500 milyon dolarlık pazar..


Gittikçe büyüyen bu pazarda halen 80 firma var ve diş dişe bir rekabet yaşanıyor. Sabancı ve Yaşar Grubu gibi devlerin yanında yerel firmalar da bu pastadan payını alıyor. Pastanın büyüklüğü diğer devleri de iştahlandırıyor. 90 yıldır Türkiye`de çikolata ve şekerleme alanında faaliyet gösteren İsviçleri Nestle gibi.. Nestle`nin dünyaca tanınan Perrier ve Vittel su şirketleri Türkiye`de aynı alana girmek için son birkaç yıldır pazarı inceliyor. Yen marka yaratmak yerine pazarda bulunan bir markayı satın almayı düşünen Nestle sektör de yer almaya kararlı. Şu anda kaynak araştırmalarına devam eden Nestle bugüne kadar kimlerle görüşmedi ki; Emirhan, Flora, Miksar, Sansu, ve son olarak da Hayat Su..


Bunlar sadece bildiklerimizve biza ulaşanlar. Bir de kapalı kapılar ardında kimlerin bilmesği görüşmeler var. Sektördekilere göre bu görüşmeler oldukça fazla. Sabancı almadan önce Flora Su`yla görüşmeler yapan ancak anlaşamayan Nestle, bu girişimde başarılı olamadı. Geçtiğimiz haftalarda Abdükadir Konukoğlu`nun su firması Sansu`yla el sıkışma noktasına gelindiği konuşuldu kulislerde... Son olarak Türkiye`nin dev firmalarından Fransız Danone`yle ortak yatırımı olan Hayat Su`yla görüşen Nestle, eğer bu girişimi olumlu yönde sonuçlandırırsa rakip firmanın suyunu almış olacak. Çünki Avrupa ve Amerkia`da su alanında Danone Evian`la Nestle`nin Perrier ve Vittel`ine rakip. Nestle`nin su şirketleri Türkiye`de Hayat Su dışında başka bir firmayla pazara girerse rekabet Türkiye`ye de taşınmış olacak.


DANOESA`NIN YANITI NE OLACAK?

Flora`yı alarak tüp su çalışmalarına başlayan DanoneSa Grubu ise su alanındaki calışmalarını genişletme hedefinde. Ancak böyle bir teklife yanıt vereceği merakla bekleniyor. Peki su piyasasında son zamanlarda neler oluyor? Fiyat rekabetinin yogun olduğu sektöre yeni markaların girmesi kar marjlarını düşürüyor. Rekabete dayanamayanlar sektörden çekiliyor, ancak ayakta kalmayı başaranlar ise piyasaya adım atmak isteyenlerin portföyüne giriyor. Özellikle de kaynağı İstanbul`a yakın olan firmalar. Tüketim`in İstanbul`da yüksek olması nedeniyle şirketler satış ağını bu bölgede kuruyor. Bu noktadaiser kaynağın yakınığı önem taşıyor. Sabancı da tüp su için kaynağı Adapazarı`nda olan Flora`yı almıştı. (PARA)
 

Hisse Başarıyla eklendi