Migros, `club Card`in Ikinci Versiyonunu Ekimdecikariyor.

12.06.1998 - 00:00 | Son Güncelleme :


Migros Genel Muduru Bulent Ozaydinli sene sonu itibariyla sirket cirosunun bir onceki yila gorey uzde 30 oraninda reel buyumesini hedeflediklerini soyledi. Ozaydinli sirketin faaliyetlerine iliskin cesitli sorulari da cevaplandirarak sunlari soyledi. Clup card`i piyasa verdik. Su andaki talep beklentilerimiz dogrultusunda oldukca yuksek seyrediyor. Bir haftalik donemde 247 bin Migros musterisi Migros Clup uyesi olmak suretiyle bu kampanyanin basarili sonuclanacagi hususunda bizi oldukca umutlandirdi. Clup card`in ikinci versiyonunun Ekim 1998 de Kocbank ve Visa ile co-branded kart olarak devreye girmesi planlandi. Boylece Migros clup uyeleri hem Migros clup uyeligi avantajlarindan faydalanabilecekler hem de bu kartlarin Turkiye`de ve dunyada normal bir kredi karti olarak kullanabilecekler. 2000 yilina yonelik hazirladigimiz planda yillik ortalama yuzde 20 reel buyume hedefliyorduk. Son uc yildir da satislardaki reel buyumemiz yillik yuzde 30 dolayindadir. Son sekiz yillik ortalama ise yilik yuzde 25`dir. 98 yili hedefimiz yuzde 30 olduguna ve 2000 yilina da 2 yil kaldigina gore bu hedefe ulasacagimiz anlasiliyor. Su anda Migros markali urunleri toplam satislar icindeki payi yuzde 18`dir. Her gun yeni urunler eklendigi icin sayi vermemiz zor olmakla birlikte 600 civarinda oldugunu soyleyebiliriz. Hedefimiz 2000`li yillarda yuzde 40`tir. Ancak satis artis hizimiz yuzde 30`lar civarinda. Bu artis icinde diger marka satis artislarinin da yuksek olmasi nedeniyle bu hedefe ulasmakta gucluklerle karsilacagimiz anlasiliyor. Migros etiketli urunlerin fiyatlari %16 ile %60 arasinda daha ucuz. Bu farkliligi yaratmak icin reklam ve dagitim giderleri minimize edilmekte. Yurtdisinda magaza acma girisimlerimize sebep supermarket pazarinin genislemesi degil. Migros Turkiye`deki deneyimini parekende sektorunun yeni gelismekte oldugu Rusya, Kazakistan, Azerbaycan, Ukrayna gibi ulkelere tasimak suretiyle bu ulkelerde de Turkiye de oldugu gibi lider supermarket ve hipermarket zinciri olmayi hedefliyor. Amacimiz bir dunya sirketi olabilmek. (DUNYA)
 

Hisse Başarıyla eklendi