Marketler `sah` Dedi.

27.01.2000 - 00:00 | Son Güncelleme :


Rekabetin sertlestigi perakendesektorunde tam bir taktik savasi yasaniyor. Oyuncular, stratejik ustunluk icin yaptiklari hamlelerle birbirlerini sasirtiyor. Perakende sektorunde 1990`li yillarin sonunda baslayan ve 2000`lerde daha da sertlesmesi beklenen rekabet, market zincirlerinin strateji oyununa donustu. Turkiye`nin en buyuk gruplarinin yer aldigi perakende pazari, gozunu Turkiye`ye diken yabanci zincirlerden once rekabeti yasamaya basladi. Sektorun lideri Migros bir taraftan, yilda 109 magaza acarak iceride buyumeyi surdururken, diger taraftan yabanci zincirlerin Turkiye`den sonra girmeyi planladigi Orta Asya pazarini ele gecirdi. Koc, Migros ile sanal alisverisin de lideri olurken, Sabanci Fransiz ortagi Carrefour`u Turkiye`de hizla buyutmeye basladi. Fiba ve Dogus da, market pazarindaki ataklarini hizlandirdi. Migros`un yeni hedefi; Turk Cumhuriyetleri`nde buyumek. Bu bolgede 12 magazaya ulasan Migros, uluslararasi oyuncular pazara girdiginde orada olmak istiyor. Icerenkoy`den sonra Adana ve Izmit`te hipermarket acan CarrefourSA da buyuk alisveris merkezi formatlariyla buyuyor. Carrefoursa, 2000 yili icinde, Umraniye, Bayrampasa, Izmir, Bursa ve Ankara`daki hipermarketleri hizmete acmaya hazirlaniyor.
Borsada da hareketliler: Marketler arasinda suren rekabet Istanbul Borsasi`nda hisseleri islem goren Tansas ve Gima`nin fiyatlarini da etkiliyor. Tansas`in Dogus Grubu`na gecmesiyle sirketin degeri yuzde 200 seviyelerinde artti. Daha once Dedeman Grubu`nun sirketi olan Gima, Fiba Grubu`na satildiktan sonra, hizli bir gelisme gosterdi. Sirketin degeri son donemde yuzde 500 artti. Borsada kriz donemlerinden etkilenmeyen ve satislarinda dusme olmayan, buyume potansiyeline sahip perakende sektorune talep yogun olarak suruyor. Gima ve Tansas`in diger kucuk perakendecileri satin alarak buyumeleri de degerlerinin artmasina neden oluyor. (SABAH)

 

Hisse Başarıyla eklendi