Kredi kartıyla en fazla alışveriş sanal ortamda

14.07.2003 - 09:02 | Son Güncelleme :


Türk halkı internetten alışveriş yapmaya alışmaya başladı. MasterCard`ın yaptığı araştırmaya göre kredi kartı kullanımının en yoğun olduğu yer yüzde 84`le internet

Birçoğumuz 2001 yılındaki krizden sonra kötü tecrübeler yaşadıysa da, kredi kartları hayatımızın vazgeçilmez bir parçası. Öyle ki artık alışverişlerimizin büyük bir bölümünü kredi kartlarımızla yapıyoruz.

MasterCard Türkiye tarafından 6 ayda bir gerçekleştirilen MasterIndex Araştırması da bu söylediklerimizi doğruluyor. Araştırmanın yaz ayı sonuçlarına göre internetten yapılan alışverişlerde kredi kartı ile ödeme yapma oranı yüzde 84. Araştırmaya göre genelde internetten kredi kartı ile alışveriş konusunda güvenlik tereddütleri olsa da pek çok kişi bu kolaylıktan faydalanıyor.

Elde edilen bu veriler Türk halkının yavaş yavaş internetten alışveriş yapma alışkanlığının arttığını gösteriyor. Kredi kartı kullanımının en yoğun olduğu alanlar, yüzde 83 ile giyim mağazaları, yüzde 73 ile süpermarketler, yüzde 70 ile akaryakıt hizmetleri, yüzde 48 ile lokantalar, yüzde 37 ile cep telefonu faturaları, yüzde 35 ile havayolları, yüzde 34 ile bar/meyhaneler, yüzde 32 ile otel/konaklama, takip ediyor.

GELENEKÇİYİZ!
Bu arada MasterCard Türkiye`nin araştırması Türk tüketicilerin bazı alışkanlıklarını hala değiştirmediğini ortaya koyuyor. Örneğin, bakkal ve küçük marketlerde ödeme yapanların yüzde 83`ü nakit para kullanmayı tercih ediyor. Nakit ödemenin tercih edildiği bakkal ve küçük marketleri yüzde 78 ile tüketim faturaları, yüzde 75 ile telefonla siparişler, yüzde 75 ile araç kiralama ve yüzde 68 ile okul/dersane ödemeleri izliyor.

 

Hisse Başarıyla eklendi