Kişiye Özel Bankacılık

11.12.2000 - 00:00 | Son Güncelleme :


Önümüzdeki yıl müşteri ilişkilerinde reform yapmaya hazırlanan bankalar, `kişisel hizmet` için daha agresif pazarlama teknikleriyle yeniden yapılanıyor

Bankalar dünyada yeni kullanılan müşteri ilişkileri paketlerini satın alarak diğer bankalarla yarışa hazırlanıyor. Bankacılık piyasasında yaşanan kriz bankalar arasındaki rekabeti daha da kızıştırdı. Bankalar, bireysel müşteriden daha fazla pay alabilmek için gelecek yıl müşteri ilişkilerinde reforma gidecek. 2001 yılı için daha agresif pazarlama teknikleri kullanacak olan bankalar müşterinin her istediğini, istediği anda alabilmesi için `müşteri hizmet` ağını yeniliyor.

Bankaların yeni yılda amacı, müşterisini her yönüyle tanıyıp onun hayatını kolaylaştırıcı her türlü hizmeti vererek tercih edilir olmayı başarmak. Dışbank, Yapı Kredi ve Osmanlı Bankası bireysel bankacılık hedefini, `Müşteriye kişiselleştirilmiş ürünler verebilmek` diye tanımlıyor. TEB bunun için müşterilerini araştırıyor. Müşterilerinin bankaya gelmek için hangi kanalları kullandığından, yaş gruplarına kadar her şeyini grupluyor.

Küçükler detaya girecek

Özellikle küçük ölçekli bankalar detay hizmetlerle müşterilerinin yaşamını kolaylaştırıcı hizmetleri artırarak cazibe sağlamaya çalışacaklar. Bankalar her türlü ürünü daha basit hale getirmek için hazırlık yapıyor. Alternatifbank 2001 yılında telefon bankacılığı için özel bir yazılım getirecek. Tekstilbank müşteri ilişkileri eğitimi için projeleri değerlendiyor. 2001 yılının ortalarına doğru yeni projesini hizmete sokacak. Garanti Bankası ve Pamukbank bu yıl bankacılık hizmetlerini çeşitli segmentlere ayırarak her müşteriye ihtiyacı olan şubesinden hizmet vermeyi hedefliyor.(RADİKAL)
 

Hisse Başarıyla eklendi