Karadağ şirketlerinden Borsa İstanbul’a yoğun ilgi

09.03.2015 - 17:58 | Son Güncelleme :

Listingİstanbul Karadağ Şirketleri Roadshow Etkinliği Borsa İstanbul’da Gerçekleştirildi

https://i.bigpara.com/i/55big/bist_karadag-roadshow3_789.jpg



6 Mart 2015 tarihinde Borsa İstanbul ve Karadağ Borsası’nın ortak organizasyonuyla Karadağ menşeli halka arz potansiyeli taşıyan şirketlerin Türk yatırımcılar ile buluşturan “Montenegrin Companies Roadshow” etkinliği gerçekleştirildi.


Yabancı şirketlerin Türkiye’de halka arzını ve işlem görmeleri için Borsa Istanbul Pazarlama ve Satış Bölümü tarafından düzenlenen Listingİstanbul tanıtım etkinlikleri serisi çerçevesinde Borsa İstanbul yerleşkesinde gerçekleştirilen etkinliğe Karadağ menşeli şirketler ve Karadağ sermaye piyasaları otoritelerinin temsilcilerinin yanı sıra Türkiye’den aracı kurum temsilcileri tarafından katılım sağlandı.

Etkinlik katılımcıları öncelikle, Borsa İstanbul’un ev sahipliğinde Birleşmiş Milletler Toplumsal Cinsiyet Eşitliği ve Kadının Güçlenmesi Birimi (UN Women), UN Global Compact ve Sürdürülebilir Borsalar Girişiminin (Sustainable Stock Exchanges Initiative-SSE) iş birliğiyle kadın-erkek eşitliğine ilişkin farkındalık yaratmak amacıyla gerçekleştirilen gong törenini izlediler.  Ana etkinlik öncesinde katılımcıların tanışma imkânı bulduğu gong töreni sonrasında ise etkinliğin toplantı kısmına geçildi. Açılış konuşması Borsa İstanbul Genel Müdür Yardımcısı Dr. Mustafa Kemal Yılmaz tarafından yapılan toplantı bölümünde daha sonra Borsa İstanbul adına Pazarlama ve Satış Direktörü Serhat Görgün söz aldı.

Her iki konuşmacının da Borsa İstanbul’un likit piyasası, gelişmiş teknolojisi ve geniş tabanlı yatırımcı ağı ile özelde Karadağ genelde Balkan menşeli şirketlere sağlayabileceği imkânlara değindiği konuşmalar akabinde aracı kurum temsilcileri tarafından sıra ile yapılan sunumlarla ise Karadağlı misafirlere Türk sermaye piyasasının temel dinamikleri, Borsa İstanbul pazarlarına ilişkin niteliksel ve niceliksel bilgiler ile kurumlarının sunabileceği aracılık hizmetlerine ilişkin bilgi verildi.

Etkinliğin ikinci kısmında Türk aracı kurum sunumlarını müteakiben Karadağlı misafirler tarafından da sunumlar gerçekleştirildi. Bu sunumların ilkinde, Karadağ Borsası CEO’su Gojko Maksimovic Karadağ ekonomisi ve Karadağ’ın yatırım potansiyeline ilişkin bilgi aktarırken, Karadağ sermaye piyasası otoritesi Montenegro SEC’nin Başkan Yardımcısı Amir Nurkovic de müteakip konuşmasında ülkesindeki sermaye piyasası ve kurumunun faaliyetleri hakkında katılımcılarla bilgi paylaşımında bulundu.

Daha sonra gerçekleştirilen Karadağ menşeli şirketlerin yöneticilerinin sunumlarının tamamlanması sonrasında ise etkinlik karşılıklı işbirliği alanlarının daha kapsamlı şekilde ele alındığı network faaliyetleri ve birebir görüşmeler şeklinde devam etti. Görüşmeler sırasında sağlıklı ve güçlü bir sermaye piyasası yapısının şirket sahiplerinin kendi şirketlerinin gerçek değerinin ortaya konulması açısından hayati öneme sahip olduğunu ifade eden Serhat Görgün Borsa İstanbul’un misyonunu özetlerken: “şirketlerin hak ettikleri değeri bulabilmeleri ve ticari başarılarının pozitif yansımalarını sermaye piyasalarında somut olarak görebilmeleri ancak yüksek likidite ve çeşitlendirilmiş yatırımcı tabanının varlığı ile mümkün olabilir ve bu anlamda Borsa İstanbul sadece Karadağ değil tüm Balkan menşeli şirketler için önemli bir fırsat potansiyeli teşkil etmektedir” dedi.

Hediye takdimi ve katılımcılar şerefine yapılan bir yemek organizasyonu ile son bulan etkinlik sonrasında düşüncelerini paylaşan Gojko Maksimovic ise bu etkinliğin organizasyonundan dolayı duyduğu memnuniyeti belirterek görüşlerini: “Borsa İstanbul’un Karadağ Borsası’nın ortağı olması dolayısıyla hâlihazırda kurumlarımız arasında güçlü bir bağ bulunmaktadır. Bu nedenle çifte kotasyon konusunda işbirliği yapılmasını sadece faydalı değil aynı zamanda kaçınılmaz bir gereklilik olarak görüyorum” şeklinde özetledi.

Listingİstanbul programı Borsa İstanbul’da işlem gören şirket sayısının arttırılması amacıyla yapılan her türlü tanıtım, bilgilendirme, pazarlama ve iletişim faaliyetlerini kapsamı altına almakta ve hâlihazırda Borsa İstanbul Pazarlama ve Satış Bölümü tarafından yürütülmektedir.  2013 Nisan ayında lansmanı yapılan program, 18 program ortağı ile Asya, Avrupa, Ortadoğu, Orta Asya, Kuzey ve Güney Afrika, Balkanlar ve Kafkasları içine alan coğrafyadaki 46 ülkeyi kapsamı altında bulundurmaktadır. Listingİstanbul faaliyetleri çerçevesinde, yurtdışı ve yurtiçinde etkinlikler düzenlenmekte, ilgili etkinliklere katılım sağlanarak sunumlar yapılmakta, birebir şirket ziyaretlerinde gerçekleştirilmekte, sosyal medyada farkındalık oluşturmaya ilişkin çalışmalarda bulunulmakta, programın ilgi alanına giren konularda haberler, bilgilendirme dokümanları hazırlanmakta ve bu dokümanların güncellemeleri yapılmaktadır.

 

Hisse Başarıyla eklendi