İnternette “Porttakal” Mevsimi

05.11.2000 - 00:00 | Son Güncelleme :


TEB İletişim , içinde şehir rehberi, insan kaynakları yatırım rehberi bir çok siteye sahip Porttakal.com’u bu hafta yayında.


Türkiye internet pazarında rekabet giderek artıyor. ABD ve Avrupa da internet pazarının artık belli bir büyüklüğe erişmesiyle yatırımların bizim gibi ülkelere kayacağı beklentileri de pazara ayrı bir ivme katıyor. İnternet servis ve içerik sağlayıcılar reklam bütçelerini iyiden iyiye arttırarak bir marka yaratmaya çalışıyorlar. Bu ciddi girişimlere bir yenisi daha ekleniyor. Porttakal.com. TEB Grubu’nun internet şirketi TEB iletişim tarafından hayata geçirilen Porttakal.com sitesi, şehir rehberi, insan kaynakları, otomobil, spor, seyahat, yatırım rehberi, fon rehberi gibi bir çok siteyi içinde barındırarak kullanıcılara bir elektronik yaşam alanı yaratmayı hedefliyor.


Bu hafta yayınlanmaya başlayacak Porttakal.com kullanıcıları elektronik ticaret yapan şirketlere yönlendirecek. Yani “aggrigator” aracı bir şirket olarak faaliyet gösterecek. TEB iletişim Genel müdürü Hasan Çolakoğlu, “Şirket olarak üç alanda faaliyet gösteriyoruz. Yani ekonomi içinde aracılık yapmak, gelir modeli olan elektronik ticaret projeleri yapmak ve küçük internet şirketleri için kuluçka (incubator) işlevi görmek. PORTTAKAL.COM; İşte bu faaliyet alanlarından ilkine yönelik olarak ortaya çıkan Porttakal.com’un ismi “bu portta kal” ın çevrilmiş hali. TEB İletişim Porttakal.com gelmeden önce bu alanda ilk deneyimi TEBWeb ile yaşıyor. O zamanlar portal sayılarının bu kadar artmadığını belirten Çolakoğlu,


“Turkport ,eKolay, İxir yoktu. TEB’in A ve B grubu müşterilerine yönelik olarak TEBWeb’i yaptık. Ancak porttalların sayıcı çığ gibi artınca Çolakoğlu ve ekibi , dünyadaki trendlerede bakarak bu sürecin ardından ve yapabileceğini düşünmeye başlıyor.


“ÜRÜN SATMAYACAĞIZ”

Porttakal.com, hedef olarak Türkçe konuşan herkes için anların yaşamlarını kolaylaştırabilecek bir çok siteyi bir araya getirecek. Bunlar kısa bir süre sonra mobil cihazlardan ve dijital televizyonlardan da erişilebilir olacak. Site direkt olarak ürün veya hizmet satmayacak. Türkiye’deki mevcut elektronik ticaret sitelerine aracılık edecek ve buradan gelir sağlayacak. Porttakal.com ilk açıldığında 40-45 bin ürüne aracılık edecek. Çolakoğlu, bu noktada,İSS (internet servis sağlayıcı) ve e-ticaret sitelerine rakip olmadıklarını özellikle vurguluyor. Örneğin eKolay’ın Hepsiburada.com ürünleri İxir’den Zakki.com’un ürünleri Migros’un Kangurum.om ürünleri satılacak. Ayrıca İSS’lerden bağımsız olarak Deppo.comIdeefixe.com, eStore.com gibi elektronik ticaret sitelerine ulaşılabilecek. Satış ise banner reklamlarla yapılmayacak. Porttakal.com ve onun alt sitelerindeki bir yazıda bir ürün veya hizmetin adı geçiyorsa , direkt oradan link verilerek bunun satıldığı siteye yönlendirme yapılacak.


ONLARCA AYRI SİTE;

Bu girişim içinde pek çok site olduğunu söyledik. Burada Porttakal.com amiral sitesi durumunda, kendi içinde çok fazla içerik bulundurmuyor. Burası diğer sitelere açılan bir kapı gibi. Özellikle Yahoo’nun de seçtiği Google arama motoruyla türkçe içerik aranabiliyor. Bu ana sitenin ardından başlanğıç olarak temel beş site faaliyette olacak. Bunlar sehriye.com, Paratoner.com, Nektarin.com, Direksiyon.com ve Sporttakal.com. Bunların dışında halen faaliyette olan Fononline.com ile Eyolculuklar.com, Gerekliseyler.com, Pokemon.gen.tr yerini alacak. Ayrıca Almanya’daki Türk vatandaşlarına yönelik olarak Alamanya.net yakında yayına başlayacak. “2002’DE KARDAYIZ” Çolakoğlu, gelir modeli olarak ise öncelikle reklamlar üzerinde duruyor. 1999 yılı internet reklam gelirlerinden yüzde 5 ile10 arasında bir pay aldıkalrını söyleyen Çolakoğlu “Hedefimiz bunu tutturmaya devam etmek. Aracılık gelirlerimiz de artmaya başlarsa. 2001 sonu 2002 başı gibi kara geçer duruma geleceğimizi düşünüyorum” diyor. Bunu da , reklam harcamlarını sınırlı tutup, doğru mecraları ekonomik kullanarak sağlayacaklar. (PARA)

 

Hisse Başarıyla eklendi