IBM`den e-iş fabrikası

05.10.2000 - 00:00 | Son Güncelleme :


E-business innovation center adıyla çözümleri sunan IBM, özellikle küçük ve orta ölçekli şirketlere hizmet vermeyi amaçlıyor.Dünya çapında bilgi teknolojileri alanında eleman sıkıntısının doğması buna karşın e-business (e-iş) konusunda ise şirketlerin artan çözüm ihtiyaçları, şirketleri yeni yöntemler geliştirmeye itiyor. IBM de gelişen ebusiness pazarından daha fazla pay almak ve müşterilerinin ihtiyaçlarına daha hızlı çözüm bulmak için ABD ve Avrupa`da `IBM e-business innovation center` adıyla e-business çözüm merkezleri kuruyor. Özellikle KOBİ`lerin iş düzenlerini e-business`a yani internet ortamına geçirmelerini amaçlayan merkezlerde web sayfası tasarımcısı, dizayner, uygulama geliştiricisi gibi ebusiness çözümü yaratmaya yönelik profesyoneller hizmet verecek. Bu merkezlere dünyanın dört bir yanındaki şirketler gelerek çözüm hizmeti alabilecek. İlki ABD`de açılan `e-business innovation center`lardan biri de İtalya Milano`da açıldı. Daha çok aile işletmelerinin ağırlıkta olduğu Milano`da hizmete giren merkez 300 metrekare alan üzerine kurulu. İnternet`le değişen iş modellerini kendi şirketlerine adapte etmek isteyen kuruluşlara açık olan merkeze Türkiye`den her şirket başvurarak çözüm alabilecek. IBM Türkiye Sistem Bütünleştirme Yöneticisi Mehmet Bilginsoy, "IBM de her ülkede e-business çözüm uzmanları bulundurmak yerine bu tür merkezler kurarak hem eleman sıkıntısı yaşamıyor hem de müşteriye çözüm bulma hızını artırıyor" dedi. IBM`in bünyesinde e-business`a yönelik çalışma yapan 4 bin çalışanı bulunuyor. Dünya çapında bu sayı 21 bini buluyor. IBM`in e-business`a verdiği önemin altında business to business`ın dünya çapında göstermesi beklenen yüksek performans yatıyor. Araştırmalara göre şu anda 2 trilyon dolar olan `business to business` (B2B) ticaret hacminin 2004 yılında 7 trilyon dolara yükselmesi bekleniyor.(RADİKAL)
 

Hisse Başarıyla eklendi