Hyundai Motor, Hyundai İnşaata Yardımı Reddetti

10.11.2000 - 00:00 | Son Güncelleme :


SEUL (A.A) - 10.11.2000 - Uğradığı ağır mali kayıplar ve bunun neden olduğu nakit darlığı nedeniyle iflasın eşiğine gelen Güney Kore`nin en büyük inşaat şirketi Hyundai İnşaat ve Mühendislik, aynı holdinge bağlı Hyundai Motor şirketine yönelttiği yardım çağrısından olumsuz yanıt aldı. Karlı durumdaki Hyundai Motor`un, kardeş şirketin yardım çağrısını karşılıksız bırakması, hükümetin ekonomik reform programı doğrultusuna bağımsız parçalara ayrılma şartını getirdiği Hyundai Holding`in parçalanma sürecinin geldiği aşamanın bir göstergesi olarak değerlendirildi. Ancak, Hyundai Holding`in parçalanmasında hükümetin ekonomik politikasına eşlik eden duygusal ve ailevi bir boyut daha bulunuyor. Hükümetin isteğiyle başlayan parçalanma Holding`in en büyük pay sahibi Mong ailesi içindeki kardeş kavgasıyla dramatik bir görünüm kazanmış bulunuyor. İnşaattan elektroniğe, otomotivden turizme kadar çok değişik alanlarda faaliyet gösteren dev holdingin denetimi için kardeşiyle giriştiği mücadaleyi kaybederek otomotiv bölümüyle yetinmek zorunda kalan Hyundai Motor Başkanı Mong-ku`nun, inşaat şirketinin başındaki kardeşi Çung Mong-hun`un içine düştüğü durumu zevke izlediği tahmin ediliyor. Mong-ku`nun şirketini kurtarmak için günlerdir kendisiyle görüşmeye çalışan kardeşinin çağrılarına yanıt bile vermediği kaydediliyor.


Hyundai İnşaat ve Müheendislik`in iflastan kurtulabilmek için yıl sonuna dek toplam borçlarının beşte birini kapatması gerekiyor. İnşaat firmasının bunu yapabilmek için bu süre içinde 814 milyon dolar kaynak bulmak zorunda olduğu bildiriliyor. Kardeş şirketten umudunu kesen Hyundai İnşaat`ın söz konusu kaynağı kendi olanaklarıyla bulmaya çalışacağı ifade ediliyor. Ekonomisine dev holdinglerin uzun yıllar hakim olduğu Güney Kore`de hükümet 1990`ların sonunda ağırlaşan krizden, bu devlerin rasyonel işleyiş için gerekli şeffaflıktan ve esneklikten yoksun oluşlarını sorumlu tutuyor. Bu anlayış çerçevesinde holdingleri daha küçük ve esnek bağımsız parçalara ayrılmaya zorlayan hükümet, kurtulamayan batar politikası uyguluyor. Bu politika uyarınca, ülkenin iki numaralı otomotiv şirketi Daewoo`nun önceki gün iflasına izin verilmesinden sonra, sıranın Hyundai İnşaat`a gelebileceği kaydediliyor.
 

Hisse Başarıyla eklendi