Hedef 1 Mılyar $ ıhracat.

20.03.2000 - 00:00 | Son Güncelleme :


Hedefleri her zaman yuksektuttugunu belirten Zorlu Holding Yonetim Kurulu Baskani Ahmet Nazif Zorlu, bir sporcu disiplini ile bu hedeflere ulasmak icin calistiklarini soyledi. Grup olarak 2000 yilinda 1 milyar dolarlik ihracat hedefleri oldugunu bugunku rakamlara bakildiginda bu hedefin asilacagini dile getiren Zorlu gecen yilin 700 milyon dolarlik ihracatla kapatildigini hatirlatti. Ahmet Nazif Zorlu ile grup sirketlerinin 2000 yili projeleri, hedefleri, enflasyon uzerine konustuk.
Zorlu Holding`in 2000 Projeleri Hakkinda Bilgi Verir misiniz?
Zorlu Holding olarak adimizi Vestal`le duyurduk. 1994`un Aralik ayinda Vestel`i aldigimizda 1995 yonetime gectigimiz vakitte, benim bir sloganim vardi. Vestel`i Vestel yapacagim diye. Herkes "bu tekstilcinin ne isi var elektronikte, televizyonda" dedi. O seneler 1995`te 600 bin televizyon uretecegiz dedigimiz zaman hickimse inanmak istemedi. 1 milyon dedik. O atiyor dediler. 2 milyon, seneler arka rakaya gecti. 1999 yili icin sayiyi 5 milyona tasidik. 1998-99 dunyada kriz olmasina ragmen biz bu adetlerimizi yuzde 10 eksik olarak tutturduk. Gecen sene 4 milyon 300 bin gibi TV ve monitor urettik. Bilgisayari da koyarsan 4.5 milyon adete ulasildi. 2000 yilinda 5 milyon TV 2 milyon monitor ve bilgisayar olarak 7 milyon adete ulasacagiz.
Her Zaman Vestel`i Dunya Markasi Yapma Amacinizdan Bahsederdiniz. Bugun Gelinen Noktayi Nasil Buluyorsunuz?
Bu hedefimize yaklasiktik. Vestel bir dunya firmasi. 103 ulkeye ihracat yapiyor. Gecen seneki ihracatimiz grup olarak 700 milyon dolar, 500 milyon dolarini Vestel gerceklestirdi. Bu seneki hedefimiz grup olarak 1 milyar dolar ihracat. Bunnu da gerceklestirecegiz. Bugune kadar verdigimiz sozleri yerine getirdik. Bundan sonra da boyle goturecegiz. Amerika`da Silicon Vadisi`nde Vestel`in Arastirma ve Gelistirmesi vardir. Burada cok yeni urunlerle ilgili calismalara devam ediliyor. Bugun bir Internet TV, daha onceki DVD, DVV urunler devam edecek. Vestel olarak ARGE`ye cok onem veriyoruz. Arastirma Gelistirme olmayan bir yerde basari saglamak mumkun degil.
Vestel`in Ardindan Yeni Halka Arzlar Gundemde. Bunlar da Oncelik Hangilerinde?
Halka acik olmak bizim icin onemli. Vestel`in yurtdisi borsalarda da islem gormesini istiyoruz. Nisan ayinda Zorlu Enerji halka arz edilecek. Ardindan Holding gelecek. Tekstil tarafi da sirada.
Son Yatirimlariniz Ne Asamada?
Zorlu Holding olarak tekstil ve elektronikte buyuk yatirimlar yapildi. 1996-98 doneminde 750 milyon dolarlik yatirim gerceklestirildi. Bursa`da gunde 100 ton civarinda olan polyester iplik uretimimizi 500 tona cikarttik. Luleburgaz`da Tac, Zorlu Linen carsaf tesislerini kurduk. Su anda urettigi malin yuzde 80`ini Avrupa ve Amerika ve butun dunyaya ihrac ediyoruz. 1999`da tekstildeki krizden etkilendik. Ama nasil etkilendik. Uretimimizde sorun yoktu. Fiyatlar konusunda buyuk bir rekabet vardi. Cok sukur bu da asildi. 2000 yilinda da tam kapasite ile devam ediyoruz. 1998 olsun 1999 olsun uretim kapasitesi kisintisina gitmedik. Yeni fabrikalarin hayata gecmesiyle 1999`da mevcutlari da koruyarak 3 bin isci aldik. Zorlu Holding olarak bir de enerjiye girdik. Bursa ve Luleburgaz`da 160 megavat gucunde kojenerasyon enerji santralleri kurduk. Luleburgaz`daki tesisimiz ve ayrica saatte 150 metrekup buhar uretmekte ve insallah Nisan ayinda halka acacagiz. Buzdolabi fabrikasi 25 Mart`ta resmi olarak acilacak. Altyapisi 1 milyon 200 adet cesitli buzdolabi uretimi uzerine hazirlandi. Bugunku kapasitesi 700 bin civarinda 15-20 milyon dolarlik yatirimla birlikte 1 milyon 250 bin adete cikacak kapasiteye sahip beyazesya tesis kurduk. Ihracat baglantilari da hazirlanmis durumda. Klima uretimine de baslandi. Bu kompleksi de acacagiz.
Electrolux Vestel`i Satin Aliyor Diye Borsada Sik Sik Dedikodu Cikartiliyor. Bu Konuda Neler Soyleyeceksiniz?
Bu tur dedikodular firmalara da zarar veriyor. "Vestel`i Electrolux almis" diye soruyorlar. Yalnis. Bir kere Electrolux elektronikci degil beyazesyaci. Bizim agzimizdan duyulmayan birseyin asli astari yoktur. Boyle bir sey olursa biz aciklariz. Bizim agzimizdan duyulmasinda fayda var. Yoksa yatirimci zarar eder. Kendi gucumuz bize yetiyor. Tekstil kanadindan Avrupali, Amerikali firmalarla gorusuyoruz. Bunlarin bilincsiz sekilde yansimasi zarar veriyor. Firma icin de ciddiyet uzak goruntusu yaratiyor. (YENI BINYIL)

 

Hisse Başarıyla eklendi