Freşa ihracata odaklandı

29.07.2003 - 09:19 | Son Güncelleme :


Avrupa`yı hedef pazar belirleyen Freşa, yurtdışında yatırım yapma kararı aldı

Türkiye`de meyveli soda pazarının yüzde 85`ini elinde tutan Freşa, ihracat talebini karşılamak ve yeni pazarlara yönelmek amacıyla yurtdışında yatırım yapma hazırlığında. Giresun`daki üretim tesislerinde konuşan Çakırmelikoğlu Meşrubat Dağıtım Pazarlama Sanayi A.Ş. Yönetim Kurulu Üyesi İsmail Çakırmelikoğlu, ihracat faaliyetlerini üretim kapasiteleri ile sınırlı tutmaları nedeniyle +*bihracatlarının yavaşladığını

belirterek, `Tam kapasite ile çalışan tesisimiz, iç piyasa talebini bile zor karşılıyor. Kosova`da bir fabrika devralma durumumuz var, çalışmalarımız devam ediyor` dedi.

Almanya, Avusturya, Kosova, Irak ve KKTC`ye ihracat yaptıklarını söyleyen Çakırmelikoğlu, hedef pazarlarının Avrupa olacağını bildirdi. Çakırmelikoğlu, `Kosova yatırımı olmazsa İstanbul, Balıkesir, Bolu üçgeni arasında bir üretim tesisi kurmayı düşünüyoruz` diye konuştu. Irak`a ihracatlarında da aşırı talep olduğunu kaydeden Çakırmelikoğlu, `Özellikle Kuzey Irak`taki satışlarımız güneydoğudaki bayilerle gayet iyi gidiyor` dedi.

Yeni ürünler geliyor

Çakırmelikoğlu, yurtiçi hedeflerini de şöyle aktardı: `Türkiye`deki satış noktalarında vitaminli ürünler reyonu oluşturmak istiyoruz. Freşa`nın narlı ve çilekli ürünleri de eylül-ekim gibi piyasaya sunulacak. Ayrıca kokteyl gibi, alkolle karıştırılıp içilecek bir ürün üzerinde çalışıyoruz.`


 

Hisse Başarıyla eklendi