Ford, 2000`de 100 Bin Otomobil Uretecek.

09.01.2000 - 00:00 | Son Güncelleme :


Ford, KocHolding ile birlikte Golcuk`te, Turkiye`nin en buyuk yatirimlarindan birini gerceklestiriyor. Fabrika icin ongorulen 500 milyon dolarlik yatirim tutari, 550 milyon dolara cikti. Fabrikada uretilecek araclarin tipleri hakkinda bugune kadar kimse kesin bir aciklama yapmadi. Ford OTosan pazarlama ve satistan sorumlu Genel Mudur Yardimcisi Jon Trautman, bu konuyla ilgili olarak net aciklamalarda bulundu. Gorusmemizde oncelikle Golcuk`te kalmaya devam edeceklerini belirten Trautman, Golcuk`te iki tip arac ureteceklerini acikladi. Uretilecek araclarin esas olarak ihrac edilecegini belirten Jon Trautman, sorularimizi soyle yanitladi: Turkiye`deki ortakligin islemesinin nedeni, Ford Koc`un cok iyi anlasmasi. Paylari esitlemenin en buyuk nedeni ise yillardir suren sorunsuz bir iliskinin, Ford`un anlayisiyla Koc gibi bir sirketle suruyor olmasi. Tabii tek neden aileler arasi iyi iliskiler degil. Biz Ford olarak ,dunyada bircok otomobil sirketine sahip buyuk bir kurulusuz. Dunyanin her tarafindan ortakliklarimiz var. Esas onemli olan, yeni fabrikada uretilecek urunun planlanan pazarlara yakinligi, Ford Otosan`in o pazarlarda taninmasi, fabrikanin kaliteli uretimi ve Koc ailesinin ekonomi uzerindeki gucu... Ford boyle bir iyi iliski varken, tek basina turkiye pazarinda hareket etmek istemiyor. benden daha ust duzeyde, daha cok yetkiye sahip insanlarin uzun donemde daha iyi yatirimlar icin birtakim planlari var. Ileride kimin ne olacagini hic kimse bilemez. Bir yil once Volvo`yu satin alacagimizi kim dusunurdu ki?... 28 yildir otomotiv isindeyim. Simdiye kadar hicbir ulkede gormedigim bir pazarlama basarisini 1999`da yasadim. 2000 yili icin genel bir tahminimiz var. Binek otomobil satis rakaminin 310 bin adet civarinda olacagini tahmin ediyoruz. Diger araclar katildiginda 450 bin civarinda bir rakam yakalanir. Su anda bu rakamlar hem bizim, hem Koc Holding`dek uzmanlarin hem de devlet kuruluslarinin uzerinde hemfikir oldugu rakamlar. bu rakamlar, 1999 yilina gore yuzde 15`lik bir buyumeyi ifade eder. bu da hem oran olarak, hem de satis ivmesinin yukari dogru yonelmes ianlaminda cok olumlu bir noktanin yakalanacagini gosteriyor. Golcuk`ten baska bir yere gitmemiz kesinlikle soz konusu degil. Sadece govde atolyesinin yerini, ayni arazi icinde biraz kaydiriyoruz. Yatirim tutarimizda planlanan miktarin biraz uzerine cikacagimiz dogru. 550 milyon dolarlik bir noktaya gelindi. Fabrika insaatinin yuzde 70`i tamamlanmisti. Ayrica fabrika depreme karsi iyi direndi, iyi calisti. Ama fay hatti, cok yakinimizdaydi. Bunar agmen binalar cok iyi dayandi. Depremin ardindan yapmamiz gereken tadilat 15 milyon dolar. 2001 yili sonlarinda uretime baslanacak. 2002 yili basinda 100 bin adetlik uretim rakamini yakalariz. Tam kapasiteyle calismaya basladigi zaman Turkiye`nin en cok is yapan, en cok satis yapan, en yuksek ihracat rakamina sahip ve en cok para kazanan otomobil fabrikasi olacak. yeni fabrikada uretilecek iki urun var. Biri otomobil. Digeri hafif ticari arac sinifinda sayilabilir. Iki model de yuzde 90 oraninda ihracata yonelik olacak. Hem Istanbul`da, hem de Eskisehir`de uretim devam edecek. Eskisehir fabrikamizda Cargo kamyonlarini, Istanbul`da ise Transit`i uretiyoruz. Mondeo`nun, teknik ozelliklerini simdiden aciklamadigimiz yeni bir modeli gelecek. Ayrica yeni bir araci pazara sunacagiz. Binek arac segmentinde yer alacak bu aracin adi henuz belirlenmedi. bu arac, daha once herhangi bir yerde uretilmeyen yeni bir arac olacak. Agustos ayinda gelecek. Su anda hicbir bilgisini veremiyoruz. Bir de Focus`la ilgili bai ek surprizler olacak. (EKONOMIST)
 

Hisse Başarıyla eklendi