Fındığı Japonlara Tanıtıyoruz

20.11.2000 - 00:00 | Son Güncelleme :


Fındık Tanıtım Grubu ve Dış Ticaret Müsteşarlığı, Japonya`ya fındık ihracatının artırılmasını amaçlayan bir kampanya başlattılar. Reklamlarda, Avrupalı mankenler rol aldı.



Fındık Tanıtım Grubu ve Dış Ticaret Müsteşarlığı`nca Japonya`ya fındık ihracatını artırmayı amaçlayan kampanya, fiilen başladı. Bu çerçevede, 16 yaşındaki Avrupalı bir erkek mankenin fındığı tanıttığı ilginç reklamlar gazete ve dergi sayfalarında boy gösterecek. Başbakanlık Dış Ticaret Müsteşarlığı başkanlığında, İstanbul ve Karadeniz Fındık ve Mamulleri İhracatçı Birlikleri`nin katılımı ile oluşturulan Fındık Tanıtım Grubu, fındık ihracatının artırılması amacıyla Japon piyasasında Türk fındığını tanıtım kampanyası başlatma kararı almış ve bu çerçevede, Japonya`da gerçekleştirilecek reklam ve tanıtım faaliyetlerini yürütmek üzere iki halkla ilişkiler firmasıyla anlaşma yapılmıştı. Türk ve Japon yetkililerinin ortak çalışmaları sonucunda ana hatları belirlenen tanıtım kampanyası, Türkiye`nin Tokyo Büyükelçiliği`nde düzenlenen basın toplantısıyla fiilen basladı. Yazılı basının yanısıra, fındığın kullanılabileceği besin maddelerinin üreticilerinin de aralarında bulunduğu davetlilere, Dış Ticaret Müsteşar Yardımcısı Haluk Ayhan tarafından kampanya hakkında bilgi verildi. Fındık ve yararlarının anlatıldığı sinevizyon gösterisinin ardından da fındığın kullanıldığı Türk yemek ve tatlıları ikram edildi. Fındık tanıtım projesi çerçevesinde beraberindeki heyetle Japonya`da temaslarda bulunan Dış Ticaret Müsteşar Yardımcısı Haluk Ayhan, fındık tanıtım kampanyasında yazılı basında yeralacak slogan ve reklamlarla ilgili olarak şunları söyledi:


Fındığın sağlığa faydasının ön plana çıkarılacağı kampanyanın, Japon halkının fındık tüketimine yönelmesini sağlayacağını düşünüyoruz. Reklamlarda, fındığın kolesterolu düşürücü, kan basıncını dengeleyici ve cildi güzelleştirici özelliklere sahip olduğu vurgulanacak.


FINDIK VE CİNSELLİK;

Fındık tanıtım kampanyasında Türkiye`deki fındık reklamlarında kullanılan, fındık ile cinsellik arasındaki ilişkiyi çağrıştıran sloganlara da yer verilecek. Kampanyayı yürütecek firmaların yaptığı araştırmalar sonucu seçilen 16 yaşındaki Avrupalı bir erkek manken, yazılı basında yeralacak reklamlarda, Japon genç kızlara fındığın yararlarını anlatacak. 2001 yılının Ocak ayından itibaren yayınlanmaya başlanacak reklamlarda yakışıklı manken, Ben fındık, yakışıklı delikanlı. Güzelliğimin sırrı, görüyorsun ya, içimde saklı diye seslenecek. Genç manken fındığın yararlarına dikkat çektikten sonra son olarak bir çağrıda bulunacak: Japon genç kızları tarafından yenmek istiyorum. (FİNANSAL FORUM)


 

Hisse Başarıyla eklendi