E-ticaret pazarı Türk şirketlerine göz kırpıyor

11.11.2013 - 16:40 | Son Güncelleme :

2 milyar dolara ulaşma potansiyeli taşıyor...

https://i.bigpara.com/i/55big/dolar_167.jpg

<ımg hspace="10" vspace="5" align="right" src="http://i.bigpara.com/i/55big/para-dolar.jpg">200 milyar dolar olarak öngörülen Türkiye sınır ötesi e-ticaret pazarı, 5 sene içerisinde türk firmalar için 2 milyar dolara ulaşma potansiyeli taşıyor.

E-ticaret Türkiye’de hızla büyürken, Ortadoğu ve Rusya pazarlarının gelişimi Türk firmalarına e-ticaret kanalı ile ihracatlarını artırabilecekleri yepyeni olanaklar barındırıyor.

Global ödeme sistemi PayPal ve uluslararası gönderimin lider firmalarından Shop and Ship by Aramex, e-ticaret sektörü oyuncuları için bu büyük pazardan pay alabilmek adına çözümler sunuyor.

193 pazarda, 25 farklı para birimi ile 132 milyon aktif hesaba hizmet veren uluslararası e-ticaretin lider markası PayPal ve Türkiye’nin yakın bölgesinde lojistik ve taşıma çözümleri konusunda uzman kuruluş Shop and Ship by Aramex, Türkiye’deki e-ticaret şirketlerinin yurt dışı pazarlara açılmaları, ihracat kapasitelerini güçlendirmeleri ve Orta Doğu ve Kuzey Afrika Bölgesi’nde 500 milyon doları bulan pazara kolaylıkla giriş yapabilmeleri adına çözümler üretiyor.

DÖVİZ KURLARINDAKİ SON DURUM İÇİN TIKLAYIN...

“E-ticaret sektöründe ihracat 5 sene içerisinde 2 milyar dolar seviyesine gelebilir”

Aramex ile e-ticaret sektörüne getirdikleri çözüm ortaklığı üzerine görüşlerini belirten PayPal Türkiye Ülke Direktörü Kıvanç Onan, “Yaptırdığımız araştırmaya göre dünya genelinde yaklaşık 90 milyon tüketici düzenli olarak yurtdışındaki web sitelerinden alışveriş yapıyor. 2 trilyon dolarlık e-ticaret sektörünün 200 milyar doları sınır ötesi alışverişten (ülkerler arası alışveriş) oluşmaktadır. Türk şirketlerinin de bu doğrultuda online ihracat pazarından alacağı payın 200 milyon dolar olduğunu tahmin ediyoruz. Önümüzdeki 5 yıl içerisinde, Türkiye’ye komşu ülkelerde inanılmaz bir büyüme potansiyeli görüyoruz.” dedi.

Geçen senelerde, e-ticaret ile ihracatın önünde gümrük uygulamaları, bürokatik engeller ve orantısız maliyetler bulunduğunun altını da çizen Onan, bu sorunların bir kısmının çözüldüğünü ve 2013 yılında yurtdışı satışlarda % 80 civarında bir büyüme gerçekleştiğini kaydetti. Onan sözlerini şöyle sürdürdü: “Ancak, potansiyel düşünüldüğünde mevcut rakamlar Türkiye için yetersiz. Şirketlerin e-ticarete yönlendirilmesi, uluslararası tüketicilerin mutlaka bekledikleri lojistik ve ödeme güvenliği standartlarının dünya normlarını yakalaması gerekiyor. Özellikle KOBİ’lerin bu noktada yetkinliklerinin artırılması neticesinde, Türkiye’den yurtdışına olan e-ticaret satışlarının gelecek 5 sene içinde 1,5 ila 2 milyar dolar seviyesine gelebileceğine inanıyoruz. PayPal olarak bu konuda iş ortaklarımızla çalışmalarda bulunuyoruz. PayPal ve iş ortağımız Shop and Ship by Aramex, sözünü ettiğimiz tüm konularda, özellikle Türkiye’nin ihracatına katkıda bulunacaktır.”

Shop and Ship by Aramex ile 52 ülke ve 300 bin kullanıcıya ulaşma imkânı

Shop and Ship modeli ile e-ticaret sektörü oyuncularının ve KOBİ’lerin artık küresel pazarları da rahatlıkla hedefleyebileceklerine dikkat çeken Aramex Küresel E-Ticaret Direktörü Hassan Mikail, yurtdışından yüksek standartlı, birinci kalite ve rekabetçi fiyata sahip ürünler için büyük bir talep olduğunu gözlemlediklerini ifade etti.

Uygulamanın ilk olarak Orta Doğu ve Afrika’yı kapsadığını söyleyen Hassan Mikael, “Bölgenin sınır ötesi piyasa değeri Shop and Ship ile yaklaşık 500 milyon dolar seviyelerinde. Sistem, e-ticaret sektörü oyuncularına ve KOBİ’lere, hiçbir ek maliyet ödemeden 52 şehre ve 300 binden fazla online müşteriye ulaşma fırsatını sağlayacak. Burada altını çizmek istediğimiz en önemli konu; bu küresel pazardan pay almanız için sizden ekstra hiçbir ücret talep edilmiyor olması. Shop and Ship by Aramex ile size sınır ötesi alışveriş hizmeti verebilmeniz adına her alanda çözümler ve hizmetler sunuyoruz.” dedi.

Ortadoğu ve Kuzey Afrika Bölgesi ile Rusya’da e-ticaret 2 sene içerisinde 50 milyar doları geçecek

PayPal’ın Ipsos aracılığı ile yayınladığı ‘PayPal Insights’ raporuna göre, orta doğu e-ticare pazarı 2011 yılından 2012 yılına kadar yaklaşık %29’luk bir büyüme ile 9 milyar dolara ulaştı. Bu büyeme hızının en büyük nedenleri arasında lokal markaların online hizmet sunarak farklı bölgelerden temin edilen ürünleri satmaları oluşturuyor. Bu durum özellikle orta doğu bölgesinde sınır ötesi online alışveriş potansiyelinin büyüklüğünü gösteriyor. Büyümenin bu hızla devam etmesi ile 2015 yılına bakıldığında pazarın 15 milyar dolar olması bekleniyor. Özellikle mobil cihazların kullanım oranındaki büyüme ile Ortadoğu ve Kuzey Afrika bölgesindeki mobil oranı 2015 yılında 6 kat daha büyüyerek 3 milyar dolara ulaşacak. 10 milyar dolarlık Rusya e-ticaret pazarına bakıldığında senelik yaklaşık %25’lik bir büyüme görülüyor. Sınır ötesi alışverişin 700 milyon dolar olduğu Rusya’da, önümüzdeki 5 sene içerisinde bu rakamın en az 5 katına çıkacağı öngörülüyor. Özellikle Rusya’daki perakende potansiyeli ile 2015 yılında e-ticaret pazarının 36 milyar dolara çıkması bekleniliyor.

Öne çıkan bilgiler ve rakamlar

>> Online alışverişte en çok harcama seyahate ve elektronik cihazlara yapılıyor.

>> E-ticaret sektöründe Rusya en cazip pazarlardan bir tanesi. Önümüzdeki iki yıl içerisinde Orta Doğu ve Kuzey Afrika Bölgesi’yle beraber Rusya’da, pazarın 50 milyon doları aşacağı öngörülüyor.

>> 2015’e kadar, mobil kullanım ile birlikte büyümenin 6 katına çıkacağı öngörülüyor.

>> 2015’e kadar sektördeki büyümenin 3 milyar dolarının mobil kullanımdan geleceği öngörülüyor.

>> Küresel ticarette içeriğe göre öne çıkan diller İngilizce, Arapça ve Çince.

>> Türkiye’deki e-ticaret sektörü oyuncularının en büyük sıkıntısının, iade ve değişim süreçlerinin fazla olması ve bunun neticesinde yansıyan lojistik masraflar olduğu belirtiliyor.

 

Hisse Başarıyla eklendi