E-iş, Yöneticilerin Kafasını Karıştırıyor

29.10.2000 - 00:00 | Son Güncelleme :




Yöneticilerin son zamanlarda en sık duyduğu sözlerin başında “E-iş” geliyor. Dile getirilmesine getiriliyor da ancak, yöneticilerin undan am olarak ne anladığı henüz bilinmiyor. Dünyanın önde gelen danışmanlık şirketlerinden A.T. Kearney, dünya çapında 252 şirketin yönetim kurulu başkanıyla görüşerek bir araştırma yaptı. Araştırma, yöneticilerin “e-iş” konusunda kafalarının karışık olduğu sonucuna varıyor.

Şirket söz konusu araştırmayı 26 ülkede, 10 farklı sektörü kapsayacak şekilde gerçekleştirdi. 251 yönetim kurulu başkanıyla yüzyüze yapılan görüşmeler, dijital devrimin anlaşılmasının zor olduğu gerçeğini ortaya koyuyor. Araştırma sonuçlarına göre, yatırımlar dikkat çekecek şekilde artmasına rağmen, yöneticilerin sadece yüzde 4ü e-iş’in şirketler için heyecan verici bir değişim olduğuna inanıyor.

Yöneticilerin yüzde 72’si şirketlerin e-iş stratejisi yaratmak konusunda etkin olduklarını, yüzde 5’’si ise e-iş’in şirketlerin iş yapma biçimlerini değiştirdiğini düşünüyor.

Gelecekteki başarı

Araştırma, yöneticilerin e-işin şirketlerin gelecekteki başarılarında önemli bir rol oynayacağının farkında olduklarını ortaya koyuyor. Ancak, e-iş’in başarı için tek etken olarak tanımlanmamaya da dikkat ettiklerine işaret ediyor. Araştırmaya katılan yöneticilerin yüzde 37’si, yeni teknolojinin iş stratejileriyle uyumlu hale getirilmesi ve varolan teknolojiye entegre edilmesinin kendileri için önemli bir konu oludğunu belirtiyor.

A.T. Kearney Başkan Yardımcısı Doug Aldrich’in yönettiği araştırma e-iş’in iş dünyasında karışıklık yaratmasının beklenmedik bir durum olmadığı sonucuna varıyor. Aldrich, araştırmada elde edilen verilerin iş stratejisi, ürün hizmetlerinin e-iş ile uygun olması gerektiğinin önemini gösterdiğini söylüyor.

Araştırma sonuçlarına göre, yöneticiler için e-iş girişimlerinde en önemli iki engelin, şirket içi yapıdan kaynaklandığı ortaya çıkıyor. Bunlar, yüzde 26 varolan organizasyon yapısı ve işleyiş, yüzde 18 de iyi eğitilmiş personelin bulunmayışı şeklinde sıralanıyor. Kuzey Amerika’da yöneticilerin yüzde 81’i şirketlerinin e-iş aktivitelerinin oldukça ileri düzeyde olduğunu belirtirken, bu oran Avrupa’da yüzde 72, Asya, Orta ve Güney Amerika’da yüzde 65 olarak karşımıza çıkıyor.

A.T. Kearney’in bir başka araştırması ise yeni yüzyılın stratejik silahının satın alma oludğunu ortaya koyuyor. Satın almanın şirketlerin başarısındaki rolü ve konumunu belirlemek amacıyla yapılan araştırma, satın alma konusunda gelecekteki gelişme ve trendler hakkında da bazı tahminleri ortaya koyuyor. Buna göre, satın almada lider şirketler, tedarikçi tabanını yeni ürün geliştirme ve yeni pazarlara girişte bir rekabet avantajı olarak kullanıyor. Takip eden şirketler ise satın almanın ana işlevini, geleneksel amacı olan maliyetleri düşürme olarak görmeye devam ediyor. (EKONOMİST)
 

Hisse Başarıyla eklendi