Dünya Gemi Imalatı Sanayinde Durgunluk

16.11.2000 - 00:00 | Son Güncelleme :


AB`ye Göre Dünya Gemi İmalatSanayinde Durgunluk G. Kore Kaynakli -Ab, Bunun İçin Wto`Ya Başvurmayi Planliyor.


BRÜKSEL (A.A) - 16.11.2000 - Avrupa Birliği (AB), dünya genelinde gemi yapım sanayindeki durgunluğun, Güney Kore`de tersanelerin devlet tarafından sübvanse edilmesinin neden olduğunu iddia ediyor. AB Komisyonu`nun dünya gemi yapımı konulu yeni raporuna göre, gemi siparişlerindeki artışlara rağmen, gemi fiyatları genelde toparlanamadı ve bu da Güney Kore`deki tersanelerin düşük fiyatlar teklif etmelerinden kaynaklanıyor. Birlik, bu yıl üçüncü kez gemi yapımı konulu rapor yayınlıyor. Raporda, ayrıca, Güney Kore yetkililerinin, AB yetkililerine fiyatları ve maliyetleri izleme imkanı tanınması yolundaki taahhütlerini yerine getirmediğine dikkat çekildi.


WTO`YA BAŞVURU, IMF`DEN İSTEK;

Güney Kore ile bu konuda çözüme yönelik müzakereleri iki ay önce başarısızlıkla sonuçlanan AB, gemi yapımına dair bu konuyu Dünya Ticaret Örgütü`nün (WTO) hakemliğine götürmeyi, Güney Kore hakkında şikayet başvurusunda bulunmayı planlıyor. AB, ayrıca, Güney Kore`nin mali ve ekonomik kriz sonrasında yeniden yapılandırılması sürecinde, Uluslararası Para Fonu`ndan (IMF), bu ülkedeki tersanelerin yakından izlenmesi ve denetlenmesini istiyor ve bu konuda baskı yapıyor. AB Komisyonu`nun araştırmasına göre, dünyanın halihazırdaki en büyük gemi yapımcısı olan Güney Kore, Ocak-Ağustos dönemindeki yeni siparişlerin yüzde 40`ını, Japonya yüzde 25`ini, AB ülkeleri ile Norveç yüzde 16`sını aldı. Güney Kore`deki tersaneler yeni konteyner gemileri siparişlerinin yüzde 60`ını, çok büyük konteyner gemileri siparişlerinin de yüzde 82`sini üstlendi. AB ülkeleri ise değeri ve karı yüksek gezinti gemisi (cruise ship) yapımı pazarındaki hakimiyetini koruyor.
 

Hisse Başarıyla eklendi