Dört aylık otel doluluk oranı...

26.05.2014 - 12:02 | Son Güncelleme :

Dört aylık otel doluluk oranı İstanbul’da yüzde 67,6 Antalya’da yüzde 51,4 oldu

https://i.bigpara.com/i/55big/otel_650.jpg

<ımg class="yeniImg" border="0" src="http://i.bigpara.com/i/55big/otel_650.jpg">

Dünyanın önde gelen veri ve analiz şirketlerinden STR Global, Nisan ayı İstanbul, Antalya ve Ankara otel doluluk oranları ile ülke ve destinasyon bazında performans raporunu açıkladı.

İSTANBUL


İstanbul Nisan 2014 otel dolulukları bir önceki yılın aynı dönemine kıyasla %12,2 düşerek  %67,7 olarak karşımıza çıkmaktadır. (2013 – %77,1) Nisan 2014 – ADR(Average Daily Rate) – Ortalama Günlük satılan oda bedeli 141,89 Euro olarak, 2013’e göre %13,2’lik bir düşüş göstermektedir. (2013 – 163,48 Euro) Toplam oda sayısı üzerinden Odabaşı elde edilen gelirler de ise ( RevPAR) geçen yıla oranla %23,8′lik bir düşüş yaşanmış ve 96,07 Euro olarak ölçülmüştür. (2013 – 126,11 Euro)

ANTALYA BÖLGESİ

Antalya Nisan 2014 otel dolulukları bir önceki yılın aynı dönemine kıyasla %8 düşerek  %49,3 olarak karşımıza çıkmaktadır. (2013 – %53,6) Nisan 2014 – ADR(Average Daily Rate) – Ortalama Günlük satılan oda bedeli 71,77 Euro olarak, 2013’e göre %13,3’lük bir artış göstermektedir. (2013 – 63,34 Euro) Toplam oda sayısı üzerinden Odabaşı elde edilen gelirler de ise ( RevPAR) geçen yıla oranla %4,2′lik bir artış yaşanmış ve 35,39 Euro olarak ölçülmüştür. (2013 – 33,96 Euro)

ANKARA

Ankara Nisan 2014 otel dolulukları bir önceki yılın aynı dönemine kıyasla %4,4 artarak, %65,2 olarak karşımıza çıkmaktadır. (2013 – %62,5) Nisan 2014 – ADR(Average Daily Rate) – Ortalama Günlük satılan oda bedeli 77,20 Euro olarak, 2013’e göre %0,5’lik bir düşüş göstermektedir. (2013-77,57 Euro) Toplam oda sayısı üzerinden Odabaşı elde edilen gelirler de ise ( RevPAR) geçen yıla oranla %3,9′luk bir artış yaşanmış ve 50,33 Euro olarak ölçülmüştür. (2013 – 48,45 Euro)

STR 2014 NİSAN AYI ÜLKE VE DESTİNASYON RAPORU

Dünyanın Önde Gelen Veri ve Analiz Şirketlerinden STR Global’in hazırladığı Nisan 2014 Ülke Performans Raporunu incelediğimizde, Türkiye’nin Nisan 2014 otel dolulukları, 2013 yılının aynı dönemine oranla %7′lik bir düşüş ile %63,6 olarak kaydedilmiş olup, Rusya ve Slovakya’dan sonra, Avrupa’daki en büyük düşüşü yaşayan ülke olmuştur. (TR – Nisan 2013: %68,4)  Buna kıyasla dönemin en yüksek artışı %16,5 ile komşu ülke Yunanistan’da yaşanmıştır. Yunanistan Nisan 2014′ü %61,9 doluluk oran ile kapatmıştır. Nisan 2014′ün en yüksek doluluk oranı ise %76,8 ile Birleşik Krallık ve Malta’ya aittir.

Nisan 2014′de, Türkiye*, ADR (Ortalama Günlük satılan oda bedeli) oranında, geçen yılın aynı dönemine göre %10,9 düşüş yaşayarak, Avrupa bölgesinin, Rusya’dan (% -18) sonra en büyük düşüşünü yaşayan ülkesi olmuştur.

*Türkiye Nisan 2014 ADR: 107,90 Euro

*Türkiye Nisan 2013 ADR: 121,04 Euro

*STR Global tarafından hazırlanan Nisan 2014 Destinasyon Performans Raporunu incelediğimizde ise, İstanbul’un Nisan 2013′de %77,1 olan doluluk oranı, Nisan 2014′de %12,2′lik düşüş ile %67,7′ye gerilemekle beraber, tüm Avrupa’daki en büyük düşüşü yaşayan destinasyon olmuştur.

Avrupa Turizm Pazarının ana destinasyonlarına baktığımızda Atina’da yaşanan %17,3′lük artış, Atina’yı Nisan 2014 destinasyon performansında lider yapmaktadır. (Nisan 2013: %55,4 -Nisan 2014: %64,9). Nisan 2014′ün en yüksek doluluk oranı ise %85,1 ile Amsterdam ve %83,8 ile Londra’ya aittir.

Nisan 2014′de, İstanbul*, ADR(Ortalama Günlük satılan oda bedeli) oranında, geçen yılın aynı dönemine göre %13,2 düşüş yaşayarak, Avrupa bölgesinin, Moskova (% -19,3) ve Brüksel’den(%-14,9) sonra en büyük düşüşünü yaşayan destinasyon olmuştur.

*İstanbul Nisan 2014 ADR: 141,89 Euro

*İstanbul Nisan 2013 ADR: 163,48 Euro

 

Hisse Başarıyla eklendi