Dbr Sermayesinin Yuzde 15`ini Halka Acti.

26.03.2000 - 00:00 | Son Güncelleme :


Dogan BurdaRizzoli Dergi Yayincilik ve Pazarlama (DBR) 21-22 mart tarihlerinde, sermayesiinn yuzde 15`in denk gelen 112.5 milyar lira nominal degerdeki hisse senetlerini, 100 bin liradan halka arz etti. Talep toplama yontemiyle yapilan arz islemi, ortak satisi seklinde gerceklesti. Liderligini TEB Yatirim ve Menkul Degerler`in yaptigi halka arzda dokuz araci kurum uyelik hizmeti verdi. Halka arz edilen hisse senetlerinin yuzde 50`si yurtdisinda yerlesik yatirimcilara ayrildi. Yuzde 25`lik pay, alim gucu yuksek yatirimcilara, yuzde 5`lik kisim yerli kurumsal yatirimcilara ve yuzde 2`lik pay Dogan Sirketler Grubu buyesinde calisanlara satildi. Geri kalan yuzde 18`lik pay ise maksimum 99 lot alacak kucuk yatirimcilara ayrildi. DBR`inn 1997`de Avrupa`nin koklu yayin kuruluslarindan Alman Burda ve Italyan Rizzoli gruplariyla ortaklik yaptigini hatirlatan Dogan Yayin Holding Yonetim Kurulu Baskani Mehmet Ali Yalcindag, DBR bunyesinde yayinlanan dergilerle ilgili olarak sunlari soyledi: `Musteri odakli iletisim ve eglence hizmeti vermek olarak belirledigimiz hedef dogrultusunda dergi grubumuz icinde yabanci yayinlarla da zenginlestirilmis 25 markayi Turk okurunun begenisine sunduk. Bununla Turk medyasinde bir ilki gerceklestirdik.` Iki yil once yeni reklam ve pazarlama yontemlerini de saptayarak yeniden yapilanma surecini tamamlayan dergi grubunun hisse senetlerinih alka arz etmeye hazir hale geldigini soyleyen Yalcindag, halka arzdan elde edilen kaynaklarin teknoloji ve insana yapilan yatirimlara katki saglayacagini belirtiyor. Yabanci ortaklardan Italyan Rizzolu Corriera Della sera (RCS) Baskan yardimcisi Gianni Angelo ise, uc yil oncesine dayanan isbirliginde beklediklerinden basarili olduklari belirtiyor. Angelo, mevcut birlikteligi verimli ve uzun soluklu kilmaya hedeflediklerini soyluyor. 1998 yili sonundan bu yana 16 bin metrakere kapali alana sahip kendi binasinda faaliyet gosteren sirket, turkiye dergi pazarinda tiraj olarak yuzde 60, reklam yayinlarinda ise yuzde 59`luk pazar payina sahip. DBR Genel Muduru Neslihan Tokcan da sunlari soyluyor: `Gecen yilin ekim ayinda Hurguc ve AD yayincilik`in birlesmesi sonucunda Turkiye`nin en buyuk dergi grubu haline geldik. DBR, 1999 yilini 6.8 milyon dolar net kar, 48.9 milyon dolarlik net satis ve 24.6 milyon dolarlik reklam geliri ile kapatti.` (EKONOMIST)

 

Hisse Başarıyla eklendi