Çin pazarında kaliteli marka olmak yetmiyor

23.04.2002 - 10:18 | Son Güncelleme :

Dünyanın en kalabalık nüfuslu ve en büyük tek ülkeli pazarı Çin`de dünyaca tanınmış, kaliteli, tüketicilerce tutulan marka olmak yetmiyor


Dünyanın en kalabalık nüfuslu ve en büyük tek ülkeli pazarı Çin`de dünyaca tanınmış, kaliteli, tüketicilerce tutulan marka olmak yetmiyor.

Çin`de tüketicilerin yarısına yakını yabancı marka, daha kaliteli marka ürünleri tercih etse de, bu ülkede yer etmek ve tutunmak isteyenyabancı sermayeli şirketlerin zaman, para ve sabıra ihtiyacı var.

Çin`de yatırımın öncülerinden, dünyanın meşrubat devi Pepsi 20 yıldır bu ülkede, ama, hala kar edemedi ve döngünün iki-üç yıl daha kırılmayacağı hesaplanıyor. Ünlü Gore-Tex markalı giyim eşyaları üreticisi WL Gore & Associates azalan gelirlerini telafi için bu ülkeye girişinin yedinci yılında bile indirimli satış mağaza ve satış noktaları açıyor. Ancak, bu şirket Çin pazarının gelecekteki potansiyel cazibesine odaklı ve bu ümidini kırmıyor . Bir araştırma kurumu Market-Expert`in Pekin, Şanghay ve diğer dörtönemli Çin şehrindeki pazar-piyasa araştırmasına göre, Çinli tüketicinin yüzde 44`ü yabancı markalı, yüzde 28.7`si yerli markalı ürünleri yeğliyor. Aylık gelir yükseldikçe yabancı marka tercihi artıyor. Çinli tüketicinin yüzde 64.7`si yabancı malları daha yüksek kalitesi ve kaliteli malzeme, girdi ve içeriğiyle, yüzde 11.8`i iyi paketleme ve güvenilirliliği, yüzde 5.9`u yüksek kalite ve fiyatı nedeniyle tercih ediyor.
 

Hisse Başarıyla eklendi