Ceylan Karliligi Artiracak.

07.04.1999 - 00:00 | Son Güncelleme :


Ceylan Giyim Genel MuduruLale Karaoglu, bu yilki hedeflerinin katma degeri yuksek urunlere yogunlasarak, gecen yila gore daha az ciro ile daha yuksek kar elde etmek oldugunu ifad etti. Gecen yil 14.5 milyon dolar ciro elde ettiklerini, buy il icin 12 milyon dolar satis planladiklarini kaydeden karaoglu, `Sirket bu yil katma degeri yuksek olan cocuk ve buyuk giysilerine agirlik verecek. Bu durumda ciro biraz daha dusuk olabilir ancak kar marji yuksek olacak` dedi. Sirketin gecen yilin ilk dokuz ayini oldukca basarili ve karli gecirdigini ancak son uc ayda ortaya cikan Asya rekabeti nedeniyle kar marjlarinin dustugune dikkat ceken Karaoglu, `1997 yilinda baslayan Asya krizinin etkisiyle ortaya cikan yuksek devaluasyon, bu ulkelerin fiyatlarini avrupali musteriler icin oldukca cazip duzeylere cekti. Ozellikle Asya`da da bulunabilen yazlik mallarin uretildigi son uc ayda, satislarimiz geriledi ve siparisler bir parca uzakdogu`ya kaydi. Bunun yaninda bizim uzerimizde de onemli bir fiyat baskisi olustu ve fiyatlarimizi asagiya cekmek zorunda kaldi. Dolayisiyla brut kar marjimiz yuzde 35`den yuzde 18`e kadar geriledi. Bu nedenle Asya rekabeti, ilk dokuz ayda karda olan sirketimizin 1998 yilini zararla kapatmasina neden oldu` dedi. Bu durumun kalici olmadigina, bu yilin ilk uc aylik doneminde gerceklesen gelismelerinde buna dikkat cektigini belirten Karaoglu, ilk ceyrekte yuklu siparisler aldiklarini vurguladi. Gecen yilin son uc ayinda ortaya cikan durumu biraz istisnai olarak niteleyen ve yeniden yasanmazi zor oldugunu belirten Karaoglu, 1999 yilindaki tablonun da cok umut verici oldugunu kaydetti. Karaoglu, `bu yil ilk uc aylik donemdeki siparisler hem miktar acisindan hem de birim fiyat acisindan oldukca cazip bir durumda` dedi. Bu yilin ilk ceyreginde, 1998`in ilk uc ayindaki siparislere miktar olarak ulastiklarini ve biraz geciktiklerini ifade eden Karaoglu, `ancak asil onemli olan birim fiyatlarinin gecen yilin ayni donemine gore daha yuksek olmasidir` dedi. Ilk uc aydaki siparis ve satislarin 1999 yilinda hedeflere ulasacaklarini gosterdigini ifade eden Karaoglu, `bu gelismelere dayanarak 1999 satis ve karlilik hedeflerimizi yakalayacagimiz anlasiliyor` dedi. Uretiminin tamamina yakin bolumunu ihrac eden sirketin musterilerini agirlikli olarak Avrupali sirketler olusturuyor. Sirket satislarinin buyuk bolumunu ihrac eden sirketin musterilerini agirlikli olarak Avrupa sirketler olusturuyor. Sirket satislarinin buyuk bolumunu, Isvec`den H&M ile Lindex`e, Italya`dan Oviesse ile Gruppo Coin`e, Ispanya`dan Zara`ya, Hollanda`dan Hema`ya, Fransa`dan Decant`a ve ABD`den de Rain Forest Cafe`ye yapiyor.Bu alicilara Lee gibi yenilerinin de eklenebilecegini belirten Karaoglu, ABD ile kota sorununda ilerleme saglandigi taktirde bu ulkeye yonelik ihracatlarinin daha da artabilecegine isaret etti. Uretimin hemen hemen tamamini fason olarak yaptirdiklari icin kapasite sorunlarinin bulunmadigina dikkat ceken Karaoglu, tamamen bir servis sirketi olarak calistiklarini vurguladi. Genis bir ekip kurduklarini ve bu ekip uyelerinin kendi uzmanlik alanlarina gore uretimin her asamasinda kontrol gorevini yuruttugunu belirten Karaoglu, hedeflerinden birinin ceylan markasiyla ihracat yapmak oldugunu vurguladi. Karaoglu ayrica, `bu konuda calismalarimiz suruyor. Birkac yil icinde bu projeyi gerceklestirmeyi umuyoruz` dedi. (FINANSAL FORUM)
 

Hisse Başarıyla eklendi