Ceylan Giyim, Bu Yil Sonunda Brut 3 Milyon Mark Karhedefliyor.

11.06.1998 - 00:00 | Son Güncelleme :


Ceylan Giyim Sanayi Mali Isler Grubu Muduru Ozlem Aykac, 1998 sonu itibari ile 30 milyon mark satis hedeflediklerini soyledi. Soz konusu satisin 27-28 milyon markinin ihracat olacagini dile getiren Aykac, yurtici satislarin yuzde 10`u asmayacagini belirtti. 1998 yili sonunda brut 3 milyon mark kar hedeflendigini belirten Aykac, sirketin ihracatinin Avrupa agirlikli oldugunu kaydetti. Aykac, Almanya, Hollanda, Danimarka, Isvec, Ingiltere, Isvicre, Italya ve Ispanya`ya ihracat yaptiklarini vurguladi. Amerika`ya 1998 yilinda ihracat yapmaya basladiklarini ifade eden Aykac, sirketin Amerika ile satislarinin daha da artacagini ve bunun etkisinin Haziran ayi raporlarinda gorulebilecegini kaydetti. Sirketin en buyuk musterisinin Isvicre`de bulunan Hennes & Mauritz firmasi oldugunu kaydeden Aykac, diger musterilerinin Next, Debenhams (Ingiltere), Lindex (Isvec), Hema, C&A, Karstadt ve 1997 yilinda eklenen Zara, Hay, Best seller ve The Gap firmalarinin oldugunu soyledi. Aykac, Alman bir firma ile ortak olmak icin girisimlerde bulunduklarini ancak soz konusu firma ile ortaklik yapisi konusunda anlasmazlik cikmasi sonucunda vazgecildigini ifade etti. Sirketin yabanci bir ortakla anlasmasinin sozkonusu olabilecegini belirten Aykac, bu konu ile ilgili arastirmalarin surdugunu vurguladi. Aykac, 1998 yili yatirimlarina iliskin su bilgileri verdi, `Ceylan Giyim, yan kuruluslarini gelistirerek ve kuruluslarin gelisiminde lojistik planlama, kontrol ve finansman destegi saglayarak kendi kapasite arttirimini ve uretim teknolojisini gelistirmeyi planliyor. Boylece sirket, kendi tedarikcilerine yatirim yapiyor. Aykac, 1998 yilina iliskin ic piyasadaki satislarini arttirmayi planladiklarini da sozlerine ekleyerek, ic piyasaya neden yonelmediklerini de soyle acikladi, `Ic piyasada rekabet cok fazla. Yurtici ciromuzu arttirmamiz icin buyuk yatirimlara ihtiyac var. Bunlar, satis magazalari, reklam gibi konular. Ic piyasadaki satislar ihracat satislarini yakalayamaz. Cunku dis piyasada musteri hazir, talep var, siparis ile calisiyoruz. Urunu pazarlama gibi derdimiz yok. 1997 yilinin ikinci yarisinda Asya krizinden etkilendiklerini belirten Aykac, Rusya`da yasanan krizin de onemli oldugunu ve sirketin soz konusu krizden minumum etkilenecegini soyledi. (DUNYA)
 

Hisse Başarıyla eklendi