Celebi Hava Servisi, Stratejik Ortak Arayisinayoneldi.

28.04.2000 - 00:00 | Son Güncelleme :


Celebi Hava Servisi Yonetim Kurulu Baskan Vekili Canan Celebioglu, alaninda Avrupa`nin ikinci buyuk sirketi olduklarini belirterek `Yurtdisinda degisik alanlarda buyumek isteyen sirketlerden teklifler geliyor. Biz de boyle bir ortakliga sicak bakiyoruz. Ancak, yuzde 51`in ailede kalmasi onemli. Kucuk ortak olmak istemiyoruz` dedi. Celebi Hava Servisi Yonetim Kurulu Baskan Vekili Canan Celebioglu, stratejik ortakliklara sicak baktiklarini soyledi. Celebioglu, Celebi Hava Servisi`nin alaninda Avrupa`nin ikinci buyuk sirketi oldugunu belirterek `Hem bizim sektorumuzde olan hem de bu gruba girmek isteyen sirketlerle bu kapsamda gorusmelerimiz devam ediyor` dedi. Yurtdisinda, degisik ulkelerde buyumek isteyen sirketlerden bu yonde talep geldigini dile getiren Celebioglu, konuya iliskin sunlari soyledi: `Biz de boyle bir ortakliga sicak bakiyoruz. Soz konusu ortaklik karsilikli hisse alimi veya birlikte yatirim yapmak seklinde olabilir. Ancak biz kucuk ortak olmayi dusunmuyoruz. Yuzde 51`in ailede kalmasi diger bir degisle yonetimin biz de olmasi cok onemli. Ayrica ikinci bir halka arzi da dusunebiliriz. Ancak bu tamamen borsanin ve sektorun gidisine gore verilecek bir karar.` Canan Celebioglu, sirketin ciroda 2000 yili itibariyla yuzde 100 artis hedefledigini de belirterek `1999 yilinda hizmet verdigimiz 24 bin olan ucak sayimizin 36 bin, 23 trilyon olan ciromuzun ise 46 trilyon liraya ulasmasini hedefledik. Musteri sayimiz 180. Ucak sayisinda yuzde 30 tarifeli, yuzde 40 charter olarak dagiliyor ve charter seferlerin de yuzde 25`i yerli, yuzde 45`i yabanci. Sirketin istanbul, Ankara, izmir, Dalaman, Bodrum, Antalya, Adana, Corlu`da subesi bulunuyor. Yer hizmetleri sektorunde payimiz 99 yilinda yuzde 45 civarindaydi. 2000 yilinda yuzde 50`lere ulasmmayi hedefliyoruz` seklinde konustu. Antalya`daki tesisleri yenilemek amaciyla bu sene 2.5-3 milyon dolar civarinda bir yatirim yapacaklarini belirten Celebioglu, konuyla ilgili su bilgileri verdi: `Bizim Antalya`da 90-91 yillarinda alinmis bir tesisimiz var. Ancak hem havaalaninin genislemesi hem de sirketimizin kapasitesinin artmasi nedeniyle bizim buyumemiz gerekiyordu. Su anda arac gereclerimizin bakim yerleri, ofis calisma alani, calisanlarin tum dinlenme ve her turlu sosyal faaliyetlerini gerceklestirebilecegi bir tesis yapimi icin Antalya`da 2 bin -2 bin 500 metrekare kapali alanda calisiyoruz. Bu yatirimin prensip olarak 2000 yilinda tamamlanmasi planlaniyor. Sirketin de yaklasik 1 trilyon 400 milyar liralik bir tesviki var. Bunun disinda ise 500 bin dolarlik bir ekipman alimina yonelik yatirimimiz bulunuyor.` Sirketin ozellikle sene sonu bilancosunda cok fazla kisa vadeli finansal borcunun bulunmasi konusunda da aciklama yapan Celebioglu, `Bu tamamen grubun Celebi Hava Servisi`nden aldigi borctur. Sadece 1 trilyonu Devlet Hava Meydanlari, Petrol Ofisi gibi buyuk montanli grup sirketlerine ait.Grup ise yaklasik alti ay icinde bu borcu kapatacaktir` dedi. Turk Hava Yollari`nin ozellestirilmesinin Celebi Hava Servisi`ni etkilemesine yonelik yapilan spekulasyonlar hakkinda da bilgi veren Celebioglu, sunlari soyledi: `Bu ozellestirme en azindan 2000 yilinda sirketi etkilemeyecektir. Sonrasi icin kimin blok olarak aldigi ve yeni gelecek ortagin politikalari cok onemli. THY su anda yeni eleman almayip bu ihtiyacini ihale ile gidermeyi uygun goruyor. Ozellestirme sonrasi kendilerinin yaptigi yer hizmetlerinin onemli bir bolumunu ucuncu sahislara yaptirmayi uygun bulabilirler. Biz de onlarin bugunku maliyetlerinin altinda hizmet vermek icin teklif vermeye haziriz. ikinci bir alternatif mevcut miktardaki konumu koruyabilirler. Icuncu bir alternatif ise gelen ekiple birlikte biz bu hizmetleri kendimiz yapabiliriz diyebilirler. Bunun icin ise ekipman ve elemana ihtiyaclari var. Ve bu uygulamanin 2000 yilinda gerceklesmesi mumkun degil. Cunku ozellestirmenin zaten 2000 yilinin ikinci yarisinda oldugu soyleniyor. Bunlarin gerceklesmesi pek kolay isler degil. Biz zaten THY`ye zaman zaman ekipman kiraliyoruz. Esas isimiz onlara insangucu ile hizmet vermek. Celebi Hava Servisi`ni tamamen de birakabilirler. O zaman mevcut kadrolarimizi olmasi gereken sayilara indiririz. Sayiyi indirdigimizde maliyetleri hemen kontrol altinda tutabiliriz. Tabii boyle bir uygulama sonucta bizde olusturdugu arti degerleri bir sekilde olumsuz etkileyecektir. Ancak hem ekipman hem de insangucu hizmeti verdigimiz diger havayollari kadar bizi yipratmaz. Cunku THY`nin bizim ciromuz icindeki payi yuzde 3 ile 4 arasinda degisiyor.` Celebi Hava Servisi olarak ilk uc aylik rakamlari cok onemli gormediklerini de kaydeden Celebioglu, `Bizim satislarimizin onemli bir bolumu nisan-ekim aylarinda gerceklesir. Dolayisiyla ilk uc ayda bizim bazi istasyonlarimiz ya hic calismaz ya da cok az calisir. Gelir olmadan gider olan bir uc ay geciriyoruz. Sabit maliyetlerde soz konusu zarara neden oluyor. Genel olarak ilk uc ay hep zarardir zaten. Ancak biz ozellikle altinci aydan itibaren bu seneyi pozitif goruyoruz` dedi. Celebioglu, sirketin gelirlerinin dolar bazinda olmasi nedeniyle ihracattta firmalarin yasadigi sikintiyi tasidiklarini da dile getirerek `Gelir dolar bazinda oldugu zaman TL maliyetlerini dengede tutmak bize dezavantaj getirebiliyor` seklinde konustu. (DUNYA)

 

Hisse Başarıyla eklendi