`Biz ne krizler gördük`

29.12.2000 - 00:00 | Son Güncelleme :


Mudo`nun patronu Taviloğlu, krizden sonra, 35 yılda çok kriz gördük. Piyasa toz duman hava puslu; ama kurt puslu havayı sever diyor

Önce mevsimsel nedenler, ardından likidite krizi ile iki fırtınayı üst üste yaşayan hazır giyim sektörü, agresif kampanyalarla ürünü paraya çevirmenin telaşına düştü. İlk ciddi atağı 7 Mudo günü duyurusuyla Mustafa Taviloğlu yaptı. Kış gelmeden yüzde 50`ye varan indirimle bir haftada ciddi ciro yapan Taviloğlu`nu, diğer markalar izledi. Ve aralık ayında tüm markalar alışveriş pastasından pay kapma yarışına girdi.

2001`de faizlerin ilk çeyrekte kriz öncesi düzeye inmesi zor görünüyor. Talebin daraltılmasına yönelik politikalar da tüketimin iştahını kesecek. Acaba piyasa nasıl önlem alıyor? Yeni alanlar ya da maliyet düşürücü önlemler gündemde mi? Bütün bunları 35 yıldır hazır giyim sektöründe olan ve kendi deyimiyle artık işin kurdu olmuş Mustafa Taviloğlu ile konuştuk...

*Talep daralıyor ama siz büyüyorsunuz? Piyasanın durumundan endişeli misiniz?

Üç fırtınanın bir araya gelmesi ender rastlanacak bir durumdu. Hava puslu. Ama kurt puslu havayı sever. Bazı planlarımızı hayata geçirmenin belki süresi uzadı ama geleceğe inanıyorum. 35 yıldır bu işin içindeyim, her koşulda ayakta kaldım. Tedbirler düşünüyorum tabii. Bizde numara çok, sezonu erken açacağım. İnşallah bu fırtınayı da atlatacağız.

* Hangi formatlarda büyüyeceksiniz?

Ankara`da 4 bin 500 metrekarelik dev bir mağaza açtık. Şimdi 5 büyük mağaza daha açıyoruz. Şu andaki Mudo City`lerin daha moderni olacak. Biri Profilo Alışveriş Merkezi`nde. Diğeri İş Bankası kulelerinde, adı Mudo Workshop olacak. Ve banka çalışanlarına yönelik ürünler satılacak. Bir diğer mağaza da Marmaris Marina`da. O da Mudo Marina Shop olacak ve marin koleksiyonu ağırlıklı olarak satılacak. Bursa ve Antalya`da da iki mağaza açıyoruz.

* Ya yurtdışında mağaza açmak?

Şimdi herkesin dilinde bir şey var, `Ben dünya markası olacağım` diyorlar. Ben de diyorum ki önce Türkiye`de marka olsunlar. Ben yurtdışını hiç düşünmüyorum. Türkiye o kadar bakir ki. Önce Doğu`ya gitmek gerek.

* Mudo markasını başka ürünlerde görecek miyiz?

Markamızın değerinden yararlanıp ev tekstili, iç giyim, mayo, kozmetik, ayakkabı ve kırtasiyeye giriyoruz. Şu anda 5 firmayla lisans görüşmeleri yapıyoruz. Adımızı koruyacak kafamızın birleştiği partnerlerle işbirliği yapacağız. Bu ürünler markamızın değeriyle Türkiye`nin her yerinde satılacak.

*Yılın ilk indirimini siz başlattınız, ikinci indirim ne zaman?

Yılbaşından sonra çok büyük bir indirim yapacağım. Bu, yılın indirimi olacak. Bütün malı eriteceğim ve ondan sonra da yeni sezonu erken açacağım.

Garage`a artık lüks oto da parkedecek

* Mudo Garage geçici bir formattı, şimdi marka oldu. Başka Garage`lar olacak mı?

Türkiye`nin her yerinden Garage açalım diye teklif geliyor ama şimdilik sadece İstanbul`da olacak. Garage ciddi bir format oldu, piyasadaki her yerden akın akın mal geliyor. Artık sadece kendi ürünlerimizi satmıyoruz. Konsept genişledi, başka markalar da var. Malını bize öneren 20 partnerimiz var. Ama mal alırken de seçici davranıyoruz, her malı kabul etmiyoruz. Doğru ürünü doğru fiyata verenle çalışırız. Maslak Garage`da malı daha çabuk paraya çevirdiğimiz için fiyata pek bakmıyoruz. İnsanlar bagajlarını doldurup gidiyorlar.

* Garage bu formatta devam edecek mi?

Evet, ama şimdiki alanı boşaltıp Mudo`nun da üzerinde, üst gelir düzeyine hitap eden bir mağaza açacağız. Bu yeni bölümde sunum ve ürünler bambaşka bir konseptte olacak. 2000`li yılların çok trend ürünleri satılacak. Bunun için ithalata da gireceğiz, Mudo`nun kendi koleksiyonu da olacak. Bu konsepti yılın sonunda hayata geçireceğiz.(SABAH)
 

Hisse Başarıyla eklendi