Bireysel Bankacılıkta Büyük Atak

30.10.2000 - 00:00 | Son Güncelleme :


Bireysel bankacılık yarışına katılan bankalar, ilk sıralarda yer almak için yatırım yapıp, müşteri hedeflerini de ikiye katladı.


Bankalar, bu yıl rekabet için rotalarını bireysel bankacılığa çevirdi. Hedef ise 45 milyon bireysel müşteriye ulaşabilmek. Bankacılar bu yarışta önplana çıkabilmek için öncelikle teknolojik altyapılarını hazırladı. Şubeye ihtiyaç duymadan bankacılık bilgilerine ulaşmayı ve işlem yapmayı sağlayan alternatif dağıtım kanalları için altyapı kurdu. İktisat Bankası teknoloji yatırımına bu yıl 9.5 milyon dolar para yatırdı. Garanti Bankası ise 90 milyon dolar harcayarak şube yapısını her yönüyle değiştirdi. TEB `telepati` markasını yaratarak müşteri çekmeye çalışırken, Garanti Bankası ise `açık bankacılığı` başlattı.

Enflasyonun düşmesine paralel olarak giderek önem kazanan bireysel bankacılık nedeniyle tüketici, konut ve otomobil kredisi pazarlayan bankalar, bu alanda pazarı yüzde 420 oranında büyüttü. Kredi kartlarında verdikleri promosyonları artırarak 3.5 milyonluk kart sayısı yakaladı. Hükümetin enflasyonu düşürme politikasıyla birlikte bireysel bankacılık hizmetlerinin daha da artması bekleniyor. Garanti Bankası Genel Müdürü Ergun Özen, bireysel bankacılığı Fransız restoranlarında verilen hizmetlere benzeterek, Bireysel bankacılıkta müşterilerin istedikleri bütün sofistike hizmetleri en iyi şekilde alabilecekleri biçimde yapılanıyoruz diyerek bireysel bankacılığın önümüzdeki dönemde alacağı biçimi vurguluyor.


BİREYSEL BANKACILIKTA BÜYÜK ATAK;


Akbank: Bireysel bankacılık alanında 6 milyon haneye, diğer bir deyişle 18 milyon kişiye hizmet vermeyi hedefliyor. Bireysel bankacılık alanında yüzde 10-20 arasında değişen pazar payına sahip olan banka bu oranı yüzde 25`e çıkartmayı planlıyor.


Bayındırbank: Yeni bir banka olmasına rağmen 25 bin bireysel müşterisi bulunuyor. Hedefi ise bireysel müşteri sayısını 100 bin kişiye çıkartabilmek. Banka bu yıl içinde tüketici kredilerinde yüzde 4-4.5`lik pazar payına ulaştı.


Dışbank: 2004 yılında, bireysel bankacılık alanında 1 milyon müşteriye ulaşmayı amaçlıyor. Bu alanda yüzde 5-6`lık pazar payı hedefi bulunuyor.


Garanti Bankası: Bireysel bankacılık hizmeti için şube yapısını baştan aşağı değiştirdi. 2001 sonunda 335 şubeye ulaşacak. 1.5 yıl içinde 1 milyon müşteri sayısına ulaşmayı hedefliyor. 146 şubesinde bireysel hizmet veriyor. Kırmızı-sarı logolu Garanti Bankası şubeleri bireysel bankacılık hizmeti verecek. Bireysel bankacılık hizmetleri diğer bankacılık hizmetlerine göre yılda yüzde 30`dan daha hızlı bir artış gösteriyor.


TEB: TEB bireysel müşteri hizmetini yeni vermeye başlayan bankalardan biri. Bireysel bankacılık faaliyetlerinin yeni adı olan Telepati markasını yarattı. Ve müşteri sayısı kısa süre içinde 200 bine ulaştı.


İktisat Bankası: Bireysel bankacılık alanındaki faaliyetlerine 3 yıl önce başlayan İktisat Bankası`nın amacı, gelecek yıl 400 bin müşteriye ulaşabilmek. Alternatif dağıtım kanalları için 9.5 milyon dolarlık yatırım yaptı. Özellikle kredi kartlarında 1 milyon aktif karta ulaşmayı hedefliyor.


Pamukbank: Bireysel müşteri sayısı 2.5 milyonu aşıyor. Hedef bu sayıyı iki kat artırmak. Bankalar kredi kartı sıralamasında alışveriş hacmi bakımından ilk üç arasında yer alan Pamukbank`ın, kredi kartı sayısı 15 milyona yakın. Müşteri sayısı 100 bine yaklaşıyor, internet şubesinde işlem adetleri her ay yüzde 15 artıyor. Gelecek yıllarda rutin bankacılık hizmetlerinin hepsini alternatif dağıtım kanallarıyla vermeyi planlıyor.


Yapı Kredi Bankası: En yaygın bireysel bankacılık hizmeti veren bankalardan biri olan Yapı Kredi`nin, 5 milyonun üzerinde müşteri sayısı bulunuyor. Bireysel bankacılık hizmetlerini geliştirebilmek için dağıtım kanalları ağını genişletti. (RADİKAL)



 

Hisse Başarıyla eklendi