Beyaz ve Kahverengi Eşyada İşler Yolunda

14.11.2000 - 00:00 | Son Güncelleme :




Bu yıl tüketici kredisi faizlerinin düşmesi ve tasarruf araçlarının cazibesini yitirmesi sonucunda ertelenen tüketim talebinin uyanması, beyaz ve kahverengi eşya üreticilerine yaradı. Elektrikli ve elektronik ev eşyasına olan talepte yaşanan canlanma, sektörün hızlı bir üretim temposuna girmesine yol açtı.

ANKA`nın DİE verilerinden yaptığı belirlemeye göre ocak-eylül döneminde elektrikli ve elektronik ev eşyasında toplam üretim, egçen yılın eş döneine göre yüzde 27.9 artarak 11 milyon 307 bin adede ulaştı.

Sektörün temel ürünü sayılan televizyonda üretim anılan dönemde yüzde 35.7 artarak 6 milyon 371 bin 430 adede yükseldi. Buzdolabı üretimi yüzde 24.5 artarak 2 milyon 31 bin 126, çamaşır makinası üretimi yüzde 17.7`lik artışla 1 milyon 34 bin 367, elektrik süpürgesi üretimi yüzde 18.5`lik artışla 904 bin 926, fırın üretimi yüzde 4.1`lik artışla 530 bin 524, bulaşık makinası üretimiy üzde 17.4`lük artışla 280 bin 437, müzik seti üretimi yüzde 21.4`lük artışla 75 bin 6 adet oldu.

Video üretiminde ise adeta patlama yaşandı. Geçen yılın ilk dokuza yında yalnızca 1368 adet olan video üretimi yüzde 1731.5`lik artışla 25 bin 55 adede ulaştı.

Anılan dönemde üretimi gerileyen tek ürün dikiş makinası oldu. Dikiş makinası üretimi yüzde 10 gerileyerek 53 bin 784`e düştü.(ANKA)
 

Hisse Başarıyla eklendi