Beyaz Eşya Satışlarına Kampanya Dopingi

12.12.2000 - 00:00 | Son Güncelleme :



-Bursa Beyaz Eşya Satıcıları Derneği Başkanı Ulukardeşler: -Piyasalar Düzelmeye Başlayınca, Çalışanlar Da Erteledikleri Taleplerini Alıma Çevirdiler -Kampanyalar Satışlara Doping Etkisi Yaptı

BURSA (A.A) - 12.12.2000 - Beyaz eşya sektörünün depremin ardından girdiği krizi, bu yıl düzenlediği kampanyalarla aştığı bildirildi. Bursa Dayanıklı Tüketim Malları ve Beyaz Eşya Satıcıları Derneği Başkanı Lütfü Ulukardeşler, A.A muhabirine yaptığı açıklamada, piyasaların düzelmeye başlamasıyla birlikte beyaz ve kahverengi eşya sektöründe ertelenen taleplerin alıma yöneldiğini söyledi. Enflasyonun düşüş trendine girmesi ve dövizin yerinde saymasının sektörün önünü açtığını belirten Ulukardeşler, son günlerde yaşanan mali krizin kısa sürede atlatılması durumunda, bu yıl için yüzde 65 olarak öngördükleri büyüme hızını yakalayabileceklerine dikkati çekti. Ulukardeşler, sektörün piyasadaki değişimi anında hissettiğini ifade ederek, Türkiye ekonomisi içinde ağırlıklı bir yeri bulunan tekstil, otomotiv ve gıda gibi sektörler, global krizin etkilerini üzerinden attı. Piyasalar düzelmeye başlayınca, çalışanlar da erteledikleri taleplerini alıma çevirdiler dedi. Geçen yıl yaşanan deprem felaketinin tüm sektörleri olumsuz etkilediğini ve bu nedenle beyaz eşya satışlarının durma noktasına geldiğini anlatan Ulukardeşler, 2000 yılının başından itibaren uzun vadeli ve promosyonlu kampanyaların satışlara doping etkisi yaptığını kaydetti. Ulukardeşler, şöyle konuştu: Bize en büyük darbeyi, depremin ardından bir yılı adeta uykuda geçiren inşaat sektörü indirdi. İnsanlar yeni evlerine taşınamayınca, beyaz ve kahverengi eşyalarını da yenilemediler. Bunun yanında depremin Ağustos ayının ikinci yarısına denk gelmesi nedeniyle yazlık bölgelerde de satışlarımız oldukça düşmüştü. Ancak, bu yıl düzenlenen kampanyalar ile geçen yılı telafi ettik. Eğer satışlar böyle giderse yıl sonunda yüzde 65 olarak hedeflediğimiz büyüme hızını yakalayacağız.

-KAMU ÇALIŞANI EŞYASINI YENİLEYEMİYOR-

Hükümetin, memura, gerçekleşen enflasyon yerine öngördüğü enflasyon oranında zam yapmasını insafsızlık olarak niteleyen Ulukardeşler, kamu çalışanlarının ücretinin, eskiyen eşyasını yenilemeye imkan vermediğini savundu. Ulukardeşler, tüketicilerin sabit fiyat garantisi ile 13 aya varan vadeli kampanyalara büyük ilgi gösterdiğini vurgulayarak, Bazı markalar, beyaz veya çamaşır makinası alana, bir mikrodalga fırın ya da 37 ekran televizyonu promosyon olarak veriyor. Dolayısıyla kampanyalar satışlara doping etkisi yapıyor diye konuştu.
 

Hisse Başarıyla eklendi